Vés al contingut principal

La UAB participa a la segona edició del Barcelona Deep Tech Summit

27 nov. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Els dies 28 i 29 de novembre el Palau de Congressos de Barcelona acull la segona edició del BCN Deep Tech Summit, organitzat per l’Ajuntament de Barcelona, la UAB, la UB, la UPC, la UPF i la UOC. Hi participa l’empresa Nanoligent, derivada de la UAB i de l'Institut de Recerca de l'Hospital de Santa Creu i Sant Pau.

Maqueta de Barcelona

El Barcelona Deep Tech Summit (BDTS) torna per segon any consecutiu per situar Barcelona com a epicentre de la innovació i el canvi tecnològic més rellevant. Se celebrarà els dies 28 i 29 de novembre al Palau de Congressos de Fira de Barcelona, i s’hi reuniran start-ups, universitats, inversors especialitzats, institucions i experts per exposar i accelerar l’accés de les iniciatives al mercat. L’esdeveniment està organitzat per l’Ajuntament de Barcelona, per mitjà de Barcelona Activa, la UAB, la UB, la UPC, la UPF i la UOC, i està co-organitzat per la Generalitat de Catalunya, a través del Departament de Recerca i Universitats i d’ACCIÓ.

L’eix central del Congrés és poder connectar la tecnologia de més valor amb inversors especialitzats, que puguin comprendre la importància del sector i aportar-hi fons per accelerar l’arribada de les solucions al mercat. Per afavorir-ho, s’organitzen diverses activitats, com un fòrum on un grup seleccionat de start-ups en fase inicial i d’alt potencial tindran l'oportunitat de fer un xerrada breu davant d'inversors especialitzats; trobades entre inversors especialitzats i start-ups Deep Tech; així com sessions individuals on start-ups i grups de recerca de tecnologia avançada connectaran amb empreses que busquen solucions innovadores per explorar oportunitats de col·laboració.

Durant tot el Summit hi haurà una àrea d’exhibició (Global Innovation Area) en què una cinquantena d’start-ups exposaran les seves innovacions en estands propis. Hi participarà l’empresa Nanoligent, derivada de la Universitat Autònoma de Barcelona i de l'Institut de Recerca de l'Hospital de Santa Creu i Sant Pau especialitzada en el desenvolupament de tractaments contra el càncer basats en nanotecnologia. La seva proposta de tractament es basa en l’eliminació dirigida de cèl·lules canceroses que sobreexpressen el receptor CXCR4, un biomarcador de mal pronòstic i resistència a la teràpia habitual que es considera clau en els processos de desenvolupament de la metàstasi. L'empresa està desenvolupant una nova plataforma nanotecnològica patentada, amb potencial per superar les limitacions dels tractaments actuals basats en conjugats de fàrmacs citotòxics amb anticossos.

També es lliurarà la tercera edició del Barcelona Deep Tech Award, el premi a la millor start-up Deep Tech del 2023. Cinc start-ups seleccionades prèviament tindran l'oportunitat de mostrar les seves innovacions i un jurat d'experts determinarà quina ha estat la millor. El premi del 2022 va ser per a Qilimanjaro Quantum Tech, empresa especialitzada en computació quàntica analògica ubicada en el Parc de Recerca UAB.

A més, es lliuraran els Premis a la Transferència de Coneixement Joan Roget, que posen en valor persones, projectes i entitats que han aconseguit impacte durant la seva trajectòria investigadora, valorant també la capacitat de fer arribar el treball a la pràctica, així com el grau de connexió amb els usuaris potencials.

Dins de