Vés al contingut principal

La UAB millora sis posicions en el rànquing mundial GreenMetric

11 gen. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La UAB ocupa la 14a posició entre les 516 universitats analitzades arreu del món, i és la primera a tot l'Estat. El rànquing de la Universitat d’Indonèsia compara els esforços cap a la sostenibilitat i les polítiques de gestió respectuoses amb el medi.
GreenMetric
La Universitat d’Indonèsia (UI) ha publicat la setena edició del GreenMetric Ranking of World Universities. La classificació compara els esforços de les universitats cap a la sostenibilitat ambiental i les polítiques de gestió respectuoses amb el medi.

En els darrers quatre anys la UAB ha pujat des de la posició global 126, que ocupava l’any 2013, fins la posició 44 l’any 2014, la 20a posició l’any passat, i la 14a en aquesta edició, corresponent a les dades de l’any 2016. L’ascens la consolida al capdavant de les universitats espanyoles, seguida de la Universidad de Alcalá (en la 26a posició mundial) i la Universitat de València (en la posició 28).

La informació del rànquing s’organitza en sis categories, amb els pesos indicats entre parèntesi: energia i canvi climàtic (21%), gestió de residus (18%), transports (18%), infraestructures (15%), ús de l’aigua (10%) i educació (18%). El conjunt de les valoracions en aquestes categories ha situat la UAB en la posició 14 del món. El rànquing destaca la UAB especialment en ús de l’aigua (11a posició), i energia i canvi climàtic (23a posició).

En l’edició d’enguany hi ha participat 516 universitats de 74 països, amb un increment respecte de la participació de la darrera edició, on es van comptabilitzar 407 universitats de 65 països. La Universitat de Califòrnia Davis, als EUA, ha obtingut la primera posició, seguida per la Universitat de Nottingham, al Regne Unit, i la Waganigen University and Research, als Països Baixos.

Més informació:

Dins de