Vés al contingut principal

La UAB manté la posició al rànquing de Xangai

16 ag. 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La UAB se situa entre les 201 i les 300 millors universitats del món, segons el prestigiós rànquing de Xangai (ARWU), consolidant la segona posició d'entre totes les universitats de l'Estat, assolida els darrers anys, en aquest rànquing que analitza més de 1.800 universitats de tot el món.

Campus buit. Gespa i pont de la Cívica

La UAB continua, com l’any anterior, entre les 201 i les 300 millors universitats del món segons la nova edició de l'Academic Ranking of World Universities (ARWU) -conegut com a rànquing de Xangai- que analitza més 1.800 universitats de tot el món i publica el rànquing de les 1.000 millors. L'Autònoma es consolida així en la segona posició d'entre les universitats de l'Estat, juntament amb la Complutense i la de Granada, i només superada per la Universitat de Barcelona (UB) que es troba entre les posicions 151-200.

Un cop més, aquest rànquing mundial el lideren les universitats americanes. Les primeres posicions són per a Harvard i Stanford, mentre que Cambridge es col·loca tercera.

En total, l’Estat espanyol situa dotze centres entre les millors 500 universitats del món. La Universitat Autònoma de Barcelona, juntament amb la Universitat Complutense de Madrid i la Universitat de Granada, se situen dins de la forquilla 201-300. La Universitat Autònoma de Madrid, La Universitat Politècnica de València, la Universitat del País Basc, i la Universitat de València es queden en el segment 301-400.

L’Academic Ranking of World Universities (ARWU) es va publicar per primer cop el juny de 2003. ARWU considera sis indicadors objectius per classificar les universitats: el nombre d’estudiants i professors guardonats amb el Premi Nobel o amb la Medalla Fields, el nombre d’articles científics d’alt impacte seleccionat per Thomson Reuters, el nombre d’articles publicats a les revistes Nature i Science, el nombre d’articles indexats al Science Citation Index – Expanded and Social Sciences Citation Index, i el rendiment relatiu de cada universitat.

Per veure el rànquing, podeu consultar  aquest enllaç.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Educació de qualitat