La UAB lliura vuit beques Impuls per a estudiants amb discapacitat
La UAB ha lliurat avui vuit beques Impuls en el marc de la VII Jornada Institucional en Commemoració del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat. Aquests ajuts volen facilitar que l'alumnat segueixi els estudis universitaris en igualtat d'oportunitats. En aquesta convocatòria s'han concedit les beques a quatre dones i quatre homes que segueixen estudis a l'Escola d'Enginyeria i a les facultats de Ciències de la Comunicació, de Ciències de l'Educació, de Ciències Polítiques i de Sociologia, i de Traducció i d'Interpretació.
Segons la vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat, Anabel Galán, aquests ajuts no són només un suport econòmic sinó també «un reconeixement a la valentia» d'estudiants que han de fer «no només un esforç acadèmic sinó també un esforç personal per superar molts obstacles». La vicerectora ha manifestat que la UAB pretén ser «un reflex de la societat que volem», que ha descrit com «inclusiva, respectuosa i plena d'oportunitats per a tothom».
Galán i la secretària general de la UAB, Esther Zapater, que ha moderat l'acte, han agraït tant l'exemple que suposen els estudiants becats com la tasca realitzada pels serveis i membres de la comunitat universitària implicats en les polítiques d'igualtat, com ara el nou Servei d'Igualtat i Diversitat, el PIUNE (el Servei per a la Inclusió a la UAB), la Unitat d'Assessorament Psicopedagògic o els responsables dels deganats i direccions dels diferents centres. Zapater, a més, ha fet una crida al conjunt de la comunitat de la UAB a implicar-se per assolir una universitat més inclusiva i diversa.
La jornada institucional ha inclòs també una taula rodona en què han participat Sandra Camacho, professora de dret civil a la UAB, i Elisabet Guillemat, coordinadora d'Impacte Social del Coneixement del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat. Camacho ha dissertat sobre el marc normatiu de la discapacitat i ha destacat el canvi de paradigma que suposa adaptar la legislació espanyola a la Convenció sobre els drets de les persones amb discapacitat de Nacions Unides i passar d'un enfocament basat en un punt de vista sanitari a un de social per a reconèixer la capacitat jurídica i la igualtat d'oportunitats de les persones amb discapacitats.
Per la seva banda, Guillemat ha explicat el contingut i el procés de redacció del Pla d'inclusió i diversitat a les universitats catalanes (PIDUC), que vol establir un marc de referència per al sistema universitari. Ha destacat també la creació de la xarxa UNINCAT, que «ajudarà a desplegar el pla». I, pel que fa a la feina duta a terme, Guillemat ha descrit com «un bon exemple que cal traslladar a les altres universitats» el Protocol d'ajustos curriculars per a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu aprovat enguany per la UAB.
La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible
- Reducció de les desigualtats
- Educació de qualitat