Vés al contingut principal

La UAB inaugura l'Institut Rei Sejong d'estudis sobre llengua i cultura coreanes

21 feb. 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La seu barcelonina de l'Institut Rei Sejong, institució que difon arreu del món la llengua i la cultura coreanes, està situada al campus de la UAB des de l'any passat i serà inaugurada oficialment el 27 de febrer en un acte que comptarà amb la presència de l'ambaixador a Espanya de Corea del Sud, Hong-jo Chun.
Rei Sejong
El 27 de febrer, la UAB inaugura l'oficina de l'Institut Rei Sejong de Barcelona. L'ambaixador a Espanya de Corea del Sud, Hong-jo Chun, participarà a l'acte i oferirà una xerrada sobre la política de pau entre les dues Corees que tindrà lloc a les 12 h, a l'aula 4 de la Facultat de Traducció i Interpretació. L'acte d'inauguració comptarà amb la participació també del vicerector de Relacions Internacionals de la UAB, Màrius Martínez, i del degà de la Facultat, Albert Branchadell.

L'Institut Sejong Hakdang (rei Sejong en coreà) és una institució que depèn del Ministeri de Cultura de Corea del Sud i té com a objectiu promoure l'ensenyament de la llengua coreana i difondre la seva cultura. La seu central és a Seül i té més de 174 centres a 58 països. Al territori espanyol, hi ha actualment tres instituts: a més de la seu a la UAB, situada a l'edifici MRA del Parc de Recerca UAB, l'institut es troba al Centre Cultural de Corea de Madrid i a la Universitat de Las Palmas de Gran Canaria.

Aquesta institució programa cursos de coreà de tots els nivells i realitza activitats culturals com ara recitals musicals, trobades amb escriptors coreans o cicles de cinema. El nom de l'institut prové del rei Sejong, quart monarca de la dinastia Joseon (s. XV) a qui s'atribueix la invenció de l'alfabet coreà, el Hangeul.

La fundació de l'Institut Rei Sejong i la UAB van signar un conveni el 2017 per fomentar, promocionar i divulgar coneixements sobre la llengua i cultura coreana a través de l'organització de diferents activitats acadèmiques, cursos i conferències, dirigides a tots els públics. Amb aquesta col·laboració, la UAB aprofundeix en l'àmbit acadèmic d'Àsia oriental, en el qual, la Facultat de Traducció i Interpretació ocupa una posició capdavantera: la UAB està vinculada també a l'Institut Confuci de Barcelona, dedicat a la difusió de la llengua i la cultura xineses.

Dins de