Vés al contingut principal

La UAB i la UB col·laboraran per a la formació conjunta del seu alumnat

22 set. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La UAB i la UB col·laboraran per a la formació conjunta de l'alumnat de les dues universitats en el marc de l'acord que van presentar el 21 de setembre el rector de la UB, Joan Guàrdia, i el rector de la UAB, Javier Lafuente. El treball conjunt d'ambdues universitats en la formació pràctica de les diferents especialitats sanitàries és el primer àmbit en què es desplegarà l'acord.

Joan Guàrdia i Javier Lafuente

Els rectors han presentat l'acord de col·laboració en el marc d'una trobada amb representants de les institucions sanitàries. Guàrdia va expressar que "avui donem carta de natura al que ja és una realitat: la col·laboració acadèmica conjunta de les dues facultats de Medicina de les nostres universitats en àmbits com el de les pràctiques hospitalàries". Lafuente va declarar que, per a la UAB, "és un dia històric", i va manifestar que "aquest acord comença en l'àmbit de la salut, però vol ser més ambiciós perquè les dues universitats tenim dos sistemes hospitalaris que, treballant plegats, poden impactar positivament en la formació dels metges i donar millor servei a la societat".

El degà de la Facultat de Medicina de la UAB, Salvador Navarro, va afirmar que la necessitat d'augmentar el nombre de places del grau de Medicina va ser el detonant per iniciar aquesta col·laboració en la formació pràctica. Va explicar que l'acord contempla l'intercanvi de places de pràctiques en hospitals i centres sanitaris per a l'alumnat de sisè curs del grau de Medicina. Els estudiants, a més de tenir com a possibles destinacions de pràctiques els hospitals i centres sanitaris de la universitat on estan matriculats, també tindran l'opció de sol·licitar un centre de l'altra universitat.

Cada any, les dues facultats oferiran un nombre determinat de places per a aquest intercanvi i l'alumnat que hi vulgui optar haurà de seguir un procés de selecció. El degà de la Facultat de Medicina de la UB, Antoni Trilla va comentar altres formes de col·laboració que contempla l'acord. Una seria l'organització d'una universitat d'estiu UB-UAB, amb l'objectiu d'oferir una activitat novedosa, original i atractiva. També es preveu endegar noves assignatures optatives conjuntes amb personal docent d'ambdues Facultats. Trilla va finalitzar afirmant que la col·laboració fa més fort al sistema sanitari en conjunt.

Un ampli ventall d'institucions

Actualment, la UB té cinc hospitals universitaris i dotze hospitals i centres associats, mentre que la UAB té quatre hospitals universitaris (i cinc unitats docents hospitalàries, comptant amb la del campus de Bellaterra) i sis hospitals associats.

Després de la presentació de la col·laboració UB-UAB, la trobada va continuar amb la taula rodona col·loqui El futur dels ensenyaments de les professions sanitàries: de l'acadèmia cap a la ciutadania. Van intervenir-hi la vicerectora de Política Docent de la UB, Conxita Amat; el delegat del rector per a les Relacions amb les Institucions Sanitàries de la UAB, Manuel Armengol; la subdirectora general d'Ordenació i Desenvolupament Professional del departament de Salut de la Generalitat Alícia Àvila; la vicerectora de Política Acadèmica i Qualitat de la UB, Pilar Delgado; la vicerectora de Qualitat de la UAB, Tatiana Rovira; i el president de la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària, Antoni Sisó.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Salut i benestar