Vés al contingut principal

La UAB i l'Institut Français signen un acord per potenciar les certificacions lingüístiques i l'activitat cultural

24 gen. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La UAB i l'Institut Francès de Barcelona han signat un acord marc per intensificar la cooperació entre les dues organitzacions, especialment a l'àmbit cultural. Aquest acord inclou la promoció de les certificacions lingüístiques DELF/DALF (el diploma d'estudis i el diploma avançat, respectivament, en llengua francesa que atorga el ministeri d'educació francès) i la posada en marxa d'un cicle anual de projeccions cinematogràfiques amb tarifes reduïdes per als estudiants de la UAB que es vulguin matricular a la mediateca de l'Institut Francès.

Conveni UAB i Institut Francès de Barcelona

L'acte oficial de signatura, que ha tingut lloc avui, ha comptat amb la presència del rector de la UAB, Javier Lafuente; el vicerector de Relacions Internacionals de la UAB, Màrius Martínez; el cònsol general de França a Barcelona, Olivier Ramadour; i el director delegat de l'Institut Francès a Barcelona, Max Vasseur.

La UAB aprofundeix així la seva relació amb la llengua i la cultura franceses, amb les que ha estat fortament vinculada al llarg dels més de cinquanta anys d'història de la Universitat. La Facultat de Traducció i Interpretació ofereix formació en llengua francesa al seu alumnat i La Facultat de Filosofia i Lletres compta amb un Departament de Filologia Francesa i Romànica des d'on s'impulsa tant l'activitat docent com la recerca i la transferència.

La UAB programa, conjuntament amb la UB, l'única titulació de Catalunya dedicada a la filologia francesa i que, a més, viurà una profunda renovació de cara al curs 2022-2023: el nou Grau en Filologia i Cultura Franceses, que reforma l'actual Grau en Estudis Francesos, adequarà més els estudis a la demanda laboral, enfortirà el domini no només de la llengua francesa sinó també dels aspectes culturals i reforçarà la interdisciplinarietat tot potenciant la formació en uns àmbits de coneixement amplis (sociologia, filosofia, etc.).

La UAB, a més, ofereix un grau en Dret + Droit conjuntament amb la Universitat de Toulouse i diferents programes de màster i màster Erasmus Mundus compartits amb institucions franceses. I l'Institut National des Sciences Apliquées de Toulouse participa juntament amb la UAB a l'ECIU University, aliança europea que implica universitats de dotze països diferents en un projecte innovador de formació internacionalitzada, flexible i basada en la resolució de reptes socials específics.

A més, la UAB compta amb més de dos-cents acords de mobilitat internacional que faciliten l'intercanvi d'estudiants entre les institucions d'educació superior de França i d'altres països francòfons. L'alumnat francès és una de les nacionalitats més representades entre els i les estudiants Erasmus que venen cada curs a realitzar estades a la UAB -al voltant d'un centenar- així com també les universitats franceses estan entre les destinacions més demandades per l'alumnat de la UAB que realitza estades Erasmus a l'estranger.

A més, els investigadors i investigadores de la UAB treballen en 139 projectes conjunts amb institucions franceses i l'Autònoma va acollir  el primer encontre sobre col·laboració científica, cultural i multilingüe de l'euroregió Pirineus-Mediterrània. I, en el terreny cultural, el Departament de Filologia Francesa i Romànica va ser l'impulsor dels premis Mots Passants, que durant vint anys van distingir la creació de textos escrits i peces audiovisuals en francès d'estudiants de tots els períodes educatius, i ha organitzat iniciatives com les Jornades Pedagògiques de l'Ensenyament del Francès a Espanya, amb la participació de professorat de tot l'Estat, o les Jornades Batxibac, on participen alumnes de francès de Catalunya matriculats en la doble certificació espanyola-francesa.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Educació de qualitat