Vés al contingut principal

La UAB, escollida per participar al concurs tecnològic de Telespazio

23 jul. 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El Telespazio Technology Contest 2020 acollirà projectes tecnològics d'estudiants, graduats i investigadors d'una vintena d'universitats, entre les quals ha estat escollida la UAB. L'objectiu és promoure el desenvolupament tecnològic premiant les idees més innovadores.

Telespazio Technology Contest 2020

Després d'una primera edició on només hi estaven involucrades universitats italianes, la segona convocatòria del Telespazio Technology Contest inclourà la participació de vint universitats rellevants de quinze països europeus, entre les quals la UAB ha estat escollida. Es tracta d'una oportunitat per valorar propostes innovadores, ja siguin individuals o grupals, que promoguin el desenvolupament tecnològic en diferents àmbits.

La convocatòria està oberta a tota la comunitat universitària que tingui una idea o un projecte d'aquesta àrea del coneixement, ja siguin graduats o estudiants, així com doctorands i investigadors dels departaments involucrats en el concurs. Els participants tenen fins al 31 d'octubre de 2020 per registrar el seus projectes que poden pertànyer a diferents vessants tecnològiques, com ara la geoinformació, la ciberseguretat, les comunicacions quàntiques o diversos àmbits relacionats amb la tecnologia aeroespacial, entre d'altres.

Arribat el mes de novembre, i un cop estudiades totes les candidatures, un jurat format per representats de Telespazio, Leonardo, l'Agència Espacial Italiana i l'Agència Espacial Europea escollirà els millors projectes. D'aquest veredicte en sortiran dos guanyadors: un de la categoria Photon, per la idea que aporti el progrés més significatiu en l'àmbit del sector aeroespacial i un altre de la categoria Light, a qui integri millor uns serveis innovadors en la gestió de l'espai terrestre. Es repartirà un premi de 10.000 euros i s'atorgaran dues mencions especials.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Indústria, innovació i infraestructures