Vés al contingut principal

La UAB endega la campanya «No em toquis la llengua»

07 set. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Durant el curs 2022-2023, la UAB dedicarà una campanya institucional al seu compromís amb la llengua catalana. Sota el lema «No em toquis la llengua», la UAB promourà el coneixement i l'ús del català al món acadèmic a través de missatges al campus -lones, cartells i banderoles-, activitats participatives i el llançament d'una sèrie de productes de marxandatge a la Botiga de la UAB.

Visites al Campus Online T2

«No em toquis la llengua» és una campanya alhora reivindicativa i inspiradora. Per un costat, vol fer palès un posicionament explícit de la Universitat en defensa del català. Per l'altre, és una campanya inspiradora que fa valer la riquesa de la llengua catalana a través de reguitzells de paraules genuïnes i nostrades que es trobaran a les lones, els cartells i les banderoles que engalanaran el campus de la UAB.

La campanya, a més, té també marxandatge propi que ja es troba a la Botiga de la UAB: una bossa de cotó amb el lema «No em toquis la llengua», i també diverses peces divertides, com les samarretes Borinot i Torracollons i les tasses BandarraDempeus i altres elements que s’aniran llençant durant el curs. A l’InfoUAB de la Plaça Cívica també hi ha xapes, adhesius i tatuatges que la comunitat universitària pot endur-se de franc.

Amb aquesta campanya, la Universitat vol fer explícit el compromís amb la presència de la llengua catalana a la docència i la recerca, que és un dels cinc punts que el conjunt de les universitats públiques van incloure al Compromís contra la crisi educativa, un document impulsat pel moviment estudiantil i que va ser subscrit pels rectors i rectores de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques. A més, la Generalitat de Catalunya ha posat en marxa el Pla d'enfortiment de la llengua catalana en el sistema universitari i de recerca de Catalunya, la primera iniciativa sobre el tema que es du a terme en el conjunt del sistema universitari i de recerca.

Una de les les primeres activitats serà la pròpia inauguració del curs acadèmic 2022-2023, que tindrà lloc el dimarts 27 de setembre de 2022, a les 12.30 h, a la sala d’actes del Rectorat amb la conferència inaugural impartida per l'escriptor Màrius Serra, amb el títol: «Català, a l’atac en l’era del lingüicinisme».

Cada any, la Universitat es posiciona públicament sobre d’un tema d’actualitat per fer campanyes de sensibilització: «Emergència climàtica: la UAB actua»; «Cuidem-nos a la UAB» i «La UAB compromesa amb la salut» han estat les darreres campanyes.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Educació de qualitat