Vés al contingut principal

La UAB disposa d'una nova eina per a l'accés als recursos electrònics de subscripció

31 gen. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El Servei de Biblioteques ofereix l’ARE+, una extensió per a navegadors que permet accedir al contingut digital subscrit per la UAB i que facilita la cerca dels materials d’estudi i de recerca.

ARE + Biblioteques

ARE+ és una extensió que està disponible per als navegadors més habituals i que un cop instal·lada dona accés a diferents recursos electrònics de pagament, com ara a El Quiosc (guia de mitjans, diaris, revistes, recursos de premsa de lliure accés, etc.), llibres de subscripció directament des de plataformes comercials com Amazon (surt un avís si el llibre cercat està disponible a la Biblioteca), articles científics, etc.

L’eina informa automàticament amb una finestra emergent quan es navega per un lloc web amb contingut subscrit, sense necessitat de passar pel Cercador. L’extensió també avisa quan un article està disponible en un altre lloc web, permet la consulta de diferents versions del document en accés obert i informa sobre recursos similars a partir de la cerca en diferents buscadors. Si se cerca algun document que no forma part dels fons de les biblioteques de la UAB, ARE+ dirigirà a una versió en accés obert, en cas que existeixi en un altre lloc.

Les biblioteques de la UAB animen la comunitat (estudiants i personal) a fer servir l’ARE+ per aprofitar al màxim els seus recursos electrònics. Si teniu algun dubte sobre el funcionament d’aquesta eina, podeu plantejar-lo a través de la bústia de consultes.

Més informació:

Dins de