La UAB activa El meu espai, el nou mòdul interadministratiu per consultar tràmits públics
La UAB presenta El meu espai, una eina integrada a la Seu electrònica que permet als ciutadans accedir des d’un únic lloc a tots els tràmits, notificacions i consultes que les administracions públiques han fet sobre les seves dades.

La UAB ha estrenat El meu espai, un mòdul de tipus carpeta ciutadana interadministrativa desenvolupat pel Consorci Administració Oberta de Catalunya (Consorci AOC). Aquest espai centralitza en una sola interfície tota la informació rellevant sobre les relacions administratives dels ciutadans amb les administracions públiques.
Els usuaris poden accedir a aquesta eina mitjançant identificació digital i, una vegada dins, poden:
- Consultar els tràmits que han fet davant de qualsevol administració pública.
- Accedir a totes les notificacions i comunicacions disponibles de les administracions.
- Visualitzar les traces, és a dir, els registres (sense incloure dades personals) de les consultes que les administracions catalanes han fet sobre la informació de l’usuari, detallant-ne l’organisme, el servei, la finalitat, el número d’expedient i la data.
- Revisar les autenticacions i les signatures electròniques fetes en els portals de tramitació del Consorci AOC i en altres administracions catalanes.
El servei funciona exclusivament en línia amb identificació digital i s’hi accedeix a través de la plataforma El meu espai, gestionada pel Consorci AOC en coordinació amb la UAB.
Per reforçar la transparència i la participació, el portal inclou un espai per fer suggeriments o plantejar idees sobre com millorar el servei de Seu electrònica i Transparència que ofereix el Consorci AOC. Des del portal també es poden consultar els ajuts socials als quals pot optar una persona segons la seva situació actual, així com accedir a informació sobre els processos selectius i consultar borses de treball d’arreu del territori.
En cas d’experimentar problemes tècnics, es pot contactar amb el Centre d’Assistència i Suport (CAS) del Servei d’Informàtica de la UAB mitjançant l’adreça de correu electrònic i el telèfon indicats al seu web.
El meu espai, per tant, representa un gran pas en la digitalització de la relació entre la ciutadania i les administracions públiques atès que facilita l’accés a la informació administrativa de manera clara, segura i centralitzada.
En cas de problemes tècnics, es pot contactar amb el Centre d’Assistència i Suport (CAS) del Servei d’Informàtica de la UAB mitjançant l’adreça de correu electrònic i el telèfon indicats al web.
El meu espai, per tant, representa un gran pas en la digitalització de la relació entre la ciutadania i les administracions públiques, facilitant l’accés a la informació administrativa de forma clara, segura i centralitzada.