Vés al contingut principal

La prevenció de les violències masclistes a la universitat, en la Trobada d'Igualtat de Gènere de la Xarxa Vives a la UAB

15 oct. 2024
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La UAB acollirà els dies 17 i 18 d’octubre la Trobada d’Igualtat de Gènere de la Xarxa Vives d’Universitats, amb la prevenció i la reparació en l’abordatge de les violències masclistes a la universitat com a tema central  de la dotzena edició d’aquesta trobada anual.

Dibuix de dones amb les mans entrecreuades

Aquest any, la Trobada d’Igualtat de Gènere de la Xarxa Vives d’Universitats, en la seva dotzena edició, se centra en la prevenció i la reparació en l'abordatge de les violències masclistes a la universitat. Durant la jornada, hi participaran les unitats d’igualtat de les universitats que formen part de la Xarxa Vives.

El dijous 17 d’octubre, la trobada interuniversitària acollirà a les 12 h a la Sala Teatre la taula rodona “La prevenció de les violències masclistes com a eix d’intervenció: generar espais segurs a la universitat. Bones pràctiques a la universitat per a la no repetició“. Hi intervindran Montserrat Iglesias, directora de l’Escola de Prevenció i Seguretat Integral de la UAB; Noemí Canelles, membre de la cooperativa Fil a l’Agulla, i Míriam Comet, professora associada del Departament de Mètodes d’Investigació i Diagnòstic en Educació de la Universitat de Barcelona (UB), i la moderarà la secretària general de la UAB, Esther Zapater.

A les 15 h hi haurà la conferència “La reparació com a eix en la intervenció front l’assetjament i les violències masclistes a la universitat”, a càrrec de Tania Sordo, advocada investigadora a la UC3M i autora de la guia del Ministeri d’Igualtat Prácticas de reparación de violencias machistas. Análisis y propuestas. La presentarà la directora del Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada i professora de la UAB, Encarna Bodelón.

A les 17 h, a l’edifici L’Àgora, es durà a terme un taller d’autocures en la gestió de violències masclistes i LGTBI-fòbiques a la Universitat, adreçat prioritàriament a professionals que treballen en l’àmbit de l’atenció a les violències. El conduirà Núria Becerra, doctora en Psicologia Social (UAB), psicòloga especialitzada en violències masclistes de l’entitat G360 Cartografies humanes i socials i professora associada (UB).

L'endemà divendres 18 d’octubre, a la Sala de Juntes de l’edifici del Rectorat, tindrà lloc la reunió del Grup de Treball d’Igualtat de Gènere de la Xarxa Vives, amb la participació de les persones que integren aquest grup, procedents de les universitats que formen part de la Xarxa Vives.

L’any passat l’onzena edició d’aquesta trobada va tenir lloc a la UPC (Facultat de Nàutica) amb el tema “Quins reptes en clau de gènere presenta l’era digital a les universitats?”.

Més informació:

XII Trobada d'Igualtat de Gènere - Xarxa Vives d'Universitats