Vés al contingut principal

La FAS fa un acte de cloenda del curs

18 maig 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Aquesta jornada de cloenda de la FAS, el 21 de maig a les 12:30 a la Sala d'Actes del Rectorat, vol ser un punt de trobada per agrair la tasca feta a totes les persones que han participat, d'una o una altra manera, al llarg del curs, en les activitats organitzades per la FAS.
CloendaCroma2015
Foto de grup dels participants al programa CROMA.
La Fundació Autònma Solidària (FAS) farà un acte de cloenda del curs  2014-2015 el 21 de maig a les 12. 30 a la Sala d'Actes del Rectorat de la UAB.  L'acte permetrà presentar les principals activitats dutes a terme i l'impacte que han tingut. A més, es comptarà amb el testimoni d'estudiants i de professorat de la UAB així com d'altres persones que han fet possible les diferents activitats.

Cloenda del CROMA
Una de les activitats que s'han dut a terme al llarg del curs és el programa CROMA. Justament fins a 520 nens i nenes de 28 escoles van descobrir el campus de l'Autònoma de la mà de més de 120 voluntaris i voluntàries universitàries el passat dijous 14 de maig (a la imatge, la foto de grup) i van participar en una cinquantena d'activitats per descobrir què s'hi pot aprendre a la universitat, en l'acte de cloenda del programa al campus de Bellaterra.

Voluntaris, voluntàries, responsables de grup, mestres i infants estaven preparats per a rebre a les 28 escoles que participen en el programa CROMA. A les 10.30 h, els primers nens i nenes començaven a arribar al punt de trobada amb les samarretes liles de l'edició d’enguany. Una hora més tard, quan ja estaven preparats els 520 infants, es van posar en marxa simultàniament vora 50 activitats organitzades per 14 facultats i centres de la UAB en què també s'hi han implicat estudiants de màsters i professorat.

Diferents activitats que són un èxit any rere any, s'han repetit per permetre que nous infants les gaudeixin, com ara produir i realitzar un programa de televisió i la Facultat de Comunicació o fer levitar trens a la Facultat de Física. Quatre dels tallers, però, eren innovació d'enguany. Van descobrir els gossos pigall de la mà d'EPSI. A les aules d'educació musical van fer-hi una dinàmica amb instruments i a Ciències de l'Educació, van treballar l'art d'escoltar i explicar contes. Als laboratoris de biociències, els nens i nenes van construir un volcà i van veure com hi sortia "lava" feta de bicarbonat i vinagre. Una altra de les novetats la va brindar l'Escola d'Enginyeria, on per primera vegada van ser els estudiants del màster de videojocs que van mostrar als infants la feina i coneixements que hi ha darrere els videojocs. Per la seva banda, la Facultat de Dret també va renovar activitat, i és que enguany va comptar amb la participació de l'Observatori  per a la Igualtat, oferint un taller de gènere.

El següent vídeo mostra l'experiència de dos nens i una nena que van gaudir  l'experiència de venir a la UAB el passat 14 de maig.

Projecte Micromecenatge a Goteo.org

La visita dels nens i nenes del CROMA  permet que infants amb menys oportunitats coneguin la universitat de la mà dels seus referents voluntaris i voluntàries i vegin què s'estudia a les aules. La jornada és un pas endavant perquè infants que potser no consideren la universitat com a possibilitat, projectin l'educació superior com a una opció per al seu futur.

Per fer-la possible, a la FAS vam engegar el passat mes de març una campanya de crowdfunding a través de la plataforma Goteo.org: "Els nens i nenes del CRMOA vénen a  la UAB" per finançar el transport dels infants des de les escoles fins al campus i les samarretes per identificar tant els nens i nenes com els voluntaris i voluntàries. La visita del passat 14 de maig ha estat possible gràcies a la participació de persones individuals compromeses amb el projecte i la important col·laboració del Grup EDO, que va permetre assolir el mínim necessari en primera ronda per costejar els autocars. El tancament de la segona ronda posava punt i final a la campanya amb un total de 68 persones cofinançadores  i un import recaptat de 1.670€.

Polítiques socials, de solidaritat, de cooperació per al desenvolupament i d'igualtat d'oportunitats

La Fundació Autònoma Solidària col·labora en l’aplicació de les polítiques socials, de solidaritat, de cooperació per al desenvolupament i d’igualtat d’oportunitats de la UAB.

Treballa perquè la universitat ofereixi als estudiants una educació integral, que se’ls formi no només com a professionals sinó també com a ciutadans compromesos i responsables. En aquest sentit, promou la participació en accions de voluntariat i de servei a la comunitat i en activitats formatives orientades a fomentar la capacitat d’anàlisi i reflexió sobre les situacions de desigualtat.

Aquest curs ha comptat amb la col·laboració de més de 450 voluntaris i voluntàries que han participat en els programes socials, de sensibilització al Campus o en activitats puntuals com la Cursa de la UAB o el Dinar Solidari. La FAS ha gestionat fins a 15 programes socials o de voluntariat, el Fons de Solidaritat de la UAB i el Servei d'atenció a la Discapacitat.

Dins de