Vés al contingut principal

L'exposició «Co-respondències» arriba a la Model

19 des. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Les obres creades a centres educatius de Justícia Juvenil, en el marc d’uns tallers organitzats, fa un temps, per la Fundació Autònoma Solidària, amb la col·laboració de l’artista Alter Krapp, estan exposades a l’espai Memorial de la Model fins al diumenge 15 de gener. Es tracta del projecte creatiu «Co-respondències», que es pot visitar de franc.

Imatge cartell exposició Co-Respondències

A partir de revistes, diaris, imatges, fotografies, pintura acrílica i al tremp, ceres, llapis i retoladors, els joves van crear una sèrie de collages que s’han acompanyat de diversos relats i històries personals.

Ideat per l’artista Alter Krapp, «Co-respondències» és un projecte creatiu i participatiu dut a terme en centres educatius de Justícia Juvenil, en el qual s’experimenta la creativitat a partir de les idees i les històries creades per joves mitjançant la tècnica del collage.

Entre 2019 i 2020, la Fundació Autònoma Solidària, amb la col·laboració de l’artista Alter Krapp, va organitzar diversos tallers als centres l’Alzina i Can Llupià, on, a partir de revistes, diaris, imatges, fotografies, pintura acrílica i al tremp, ceres, llapis i retoladors, els joves van crear una sèrie de collages que s’han acompanyat de diversos relats i històries personals.

Partint d’aquesta base, els collages han estat interpretats, treballats i finalitzats a l’estudi de l’artista Alter Krapp. Així doncs, aquestes obres són el resultat de dues etapes: d’una banda, el treball als centres penitenciaris i, de l’altra, el treball a l’estudi.

Ara fa gairebé un any, el projecte es va presentar a la Sala Teatre UAB. Durant l’acte, Jordi Prat, director de la FAS, va destacar la importància del contacte entre els joves universitaris voluntaris i els joves que estan als centres de justícia juvenil. A continuació, Andrea Noferini (Alter Krapp), artista i professor del CEI, va explicar el procés creatiu de les obres. Noferini va destacar que les temàtiques de les obres estan relacionades amb viatges, pors, oficis, estereotips i models de vida. Tot seguit, es va projectar un vídeo amb dues intervencions de voluntàries del programa de Justícia que van participar als tallers, la Clara Caballero i l’Aida Calmaestra, les quals van subratllar que l’experiència va ser molt enriquidora, tant a nivell personal com a nivell professional.

Des del dia 5 de desembre i fins al 15 de gener, es poden veure els collages exposats a l’espai Memorial de la Model (carrer d’Entença, 155, Barcelona). L’entrada és gratuïta.

Més informació d’horaris en aquest enllaç o al web de la Model.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

Dins de