Vés al contingut principal

L'espectacle "Mexicatas" arriba a l’escenari de la UAB

13 març 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Mexicatas descriu la peripècia de vuit actrius mexicanes, establertes a Catalunya. L’obra, sota la direcció d’Antonio Calvo i amb dramatúrgia de Sergi Belbel, arriba a la Sala Teatre de la UAB el proper 13 de març, a les 17.30 h.
Imatge Notícia Mexicatas
L’espectacle neix de la trobada casual de dues de les actrius amb Sergi Belbel en una conferència que impartia aquest: "Hola Sergi, somos mexicanas, ocho, y estamos empezando un proyecto...". I Belbel va respondre: “¡Me interesa!". Així doncs, sorgeix la voluntat de les vuit actrius de transmetre la seva experiència, aquell “sentir-se d’aquí i d’allà, i de no pertànyer a cap dels dos llocs”. Totes elles formades a la mateixa escola d’arts escèniques de la Ciutat de Mèxic, amb moltes ganes d’explicar què passa quan t’estableixes en un nou continent. Les intèrprets acaben descobrint que amb el viatge entren en una situació indeterminada: la de les persones que no són d’enlloc, forasteres aquí i allà. De tot això en parla, amb molt d’humor, l’obra Mexicatas, escrita per Sergi Belbel i dirigida per Antonio Calvo.

“Les pedía que improvisaran, que explicaran en 20 palabras lo que era Cataluña para ellas, que escogiesen una canción que definiera México, que me contaran los olores y los ingredientes que más echaban de menos...”, explica el dramaturg. D’allí van sorgir gairebé 300 pàgines d’idees, records, bromes, que Belbel va transformar en un text teatral. Mexicatas, és la visió de vuit dones mexicanes sobre Catalunya i la seva idiosincràsia. L’obra és sens dubte un mirall en el qual veure’ns reflectits.

Dins de