Vés al contingut principal

L'activisme urbà i la innovació democràtica, a debat

22 set. 2014
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L’IGOP organitza el simposi “Crisis urbanes a Europa i Brasil: de la protesta a la proposta” els dies 2 i 3 d’octubre al Palau Macaya de Barcelona. Aplegarà experts del món local europeus i brasilers per reflexionar i debatre sobre els nous sistemes de governança local.
Simposi “Crisis urbanes a Europa i Brasil: de la protesta a la proposta”
L’Institut de Govern i Polítiques Públiques de la UAB (IGOP) i l’Obra Social “laCaixa” han organitzat aquesta trobada per enfortir les relacions entre acadèmics investigadors d’ambdós costats de l’Atlàntic i investigar al voltant dels sistemes de governança a les ciutats, els nous activismes urbans i la innovació democràtica i social.

El marc del debat són les qüestions socials i polítiques que es posen de manifest a banda i banda de l’Atlàntic arran de la crisi econòmica global iniciada l’any 2008. El desconcert que provoca un model econòmic en el qual el creixement, massa sovint, es desconnecta del benestar social i la qualitat de vida, i la frustració per unes institucions que no funcionen amb l’eficiència, eficàcia i honestedat que caldria esperar d’estats democràtics, en són els motius bàsics. Tant a Europa com al Brasil els moviments d’innovació social i protesta tenen el seu origen i epicentre a les grans àrees urbanes.

Dues de les conferències del Simposi són magistrals i obertes al públic general. La primera, “Les ciutats com a escenaris de la crisi i de la seva superació”, té lloc el 2 d’octubre a les 19 h, és impartida per Sonia Fleury (FGV-RJ); la segona, amb el títol “The future of social movements in globalized cities” serà a càrrec de Donatella dela Porta (Instituto Universitario Europeo –Florència-), divendres, 3 d’octubre, a les 17 h.

El programa de la trobada comptará també amb experts europeus i brasilers per parlar d’aspectes com les expressions de les crisis urbanes; els nous tipus de protesta urbana; la protesta, internet i la nova política o la innovació a la societat i al sector públic local.

La inscripció és gratuïta, l’entrada és lliure i l’aforament limitat.

Dins de