Vés al contingut principal

L’Hospital Vall d’Hebron guanya tres premis Best in Class

31 oct. 2014
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L’Institut de Recerca Vall Hebron (VHIR), el Programa de trasplantaments hematopoètics i el projecte Centre d’Esclerosi Múltiple (Cemcat) de l’hospital han obtingut el prestigiós guardó que atorguen Gaceta Médica i la Càtedra d'Innovació i Gestió Sanitària de la Universidad Rey Juan Carlos.
Best in Class
Els premis Best in Class són una iniciativa promoguda pel diari Gaceta Médica, publicació de l’editorial Contenidos e Información de Salud, i la Càtedra d'Innovació i Gestió Sanitària de la Universidad Rey Juan Carlos, que té l'objectiu de reconèixer públicament el millor centre d'atenció primària, el millor hospital i els millors serveis o unitats de l'Estat espanyol, públics i privats, que destaquen per l'excel·lència en l'atenció que presten als seus pacients.

La concessió dels diferents premis es basa en la puntuació que obtenen els candidats mitjançant l'Índex de Qualitat Assistencial al Pacient (ICAP), creat especialment per a aquests guardons, i que s'estableix a partir de l'anàlisi multivariable de les dades recollides en qüestionaris específics emplenats pels hospitals i centres d'atenció primària mitjançant un web.

Joan X. Comella, en nom de l’Institut de Recerca Vall Hebron (VHIR), Josep Sánchez de Toledo, pel Programa de trasplantaments hematopoètics; i Jaume Sastre en nom de Xavier Montalbán, pel projecte Centre d’Esclerosi Múltiple de Catalunya (Cemcat), han recollit el prestigiós guardó.

El Vall d’Hebron Institut de Recerca, adscrit a la UAB, ha guanyat el premi com a millor centre en l’apartat d’investigació i innovació. Aquest doble concepte s’adapta perfectament a la filosofia del VHIR, que en la seva missió es defineix com una institució del sector públic que promou i desenvolupa la investigació i la innovació biomèdica.

El Cemcat és un centre d’atenció integral a l'esclerosi múltiple (diagnòstic precoç, tractament farmacològic de fons, simptomàtic i rehabilitador), i integra una intensa activitat científica i docent. És centre de referència estatal per a l’esclerosi múltiple i organitza anualment un Màster en línia en neuroimmunologia, en col·laboració amb la Universitat Autònoma de Barcelona.

Amb una mitjana de 40 trasplantaments anuals, la Unitat de Trasplantaments de Progenitors Hemopoètics és la més activa de l’Estat i fins ara n’ha realitzat un total de  més de 1.100 a infants amb malalties hematològiques malignes, no malignes, immunodeficiències primàries greus, malalties metabòliques i tumors sòlids entre d’altres. Per segon any consecutiu, el Servei d’Oncohematologia Pediàtrica, centre de referència nacional i internacional en el tractament del càncer en la infància i de les malalties hematològiques, rep el prestigiós guardó.

Dins de