Vés al contingut principal

Jeroen van den Bergh i Alexander Fidora participen a la Disputatio de Barcelona

22 des. 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Jeroen van den Bergh, professor d'investigació ICREA a l'ICTA-UAB serà un dels participants de l'edició 2020 de la Disputatio de Barcelona, ​​organitzada per l'Academia Europaea - Barcelona Knowledge Hub (AE-BKH) i moderada per Alexander Fidora, professor d’investigació ICREA al Departament de Ciències de l’Antiguitat i de l’Edat Mitjana de la Universitat.

Disputatio 2020

L'esdeveniment tindrà lloc online el 19 de gener, a les 18,30 h, i estarà dedicat a "Ciutats, clima i pandèmies: reflexions des dels estudis urbans i l'economia ambiental", i aportarà llum sobre aquestes qüestions reunint a experts de diferents camps. A l'Edat Mitjana, les disputes eren un gènere acadèmic molt popular a les universitats, en què dos professors discutien un tema polèmic enfront de la resta de professors i alumnes. La sessió també comptarà amb la participació de la urbanista Kathrin Golda-Pongratz, professora d'arquitectura de la UIC.

Des de principis de segle XX, la ràpida urbanització s'ha convertit en una de les tendències demogràfiques dominants del nostre temps, donant lloc a problemes interrelacionats amb el canvi climàtic i la salut pública. La Disputatio de Barcelona té com a objectiu impulsar els temes interrelacionats de la planificació urbana, el canvi climàtic i les pandèmies a la primera línia de l'agenda pública, i trobar les eines necessàries per fer front als canvis que aquests temes plantegen als ciutadans a nivell local i global.

La sessió se centrarà en el paper fonamental de les ciutats en la mitigació del canvi climàtic i en el control de pandèmies com la COVID-19. Barcelona, ​​juntament amb altres grans metròpolis del món, oferirà una interessant anàlisi.

L'assistencia a la sessió, que s'emetrà  a Zoom, és gratuïta, però cal registrar-se prèviament: https://www.iec.cat/jornades/disputatio2020.asp. Un cop iniciat, el debat també es podrà seguir (però no participar) en streaming pel canal youtube de l'Institut d'Estudis Catalans: https://www.youtube.com/user/comunicacioiec

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Energia neta i assequible