Vés al contingut principal

Ja tenim guanyadors dels Jocs Florals 2019!

25 abr. 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Jocs Florals
El passat 24 d’abril, la Facultat de Traducció i d’Interpretació (FTI) de la UAB va acollir la cerimònia de lliurament de premis de la segona edició dels Jocs Florals de la Plaça de Coneixement. Enguany, en aquest certamen literari van participar 28 estudiants i es van presentar un total de 41 obres.

L’acte va tenir lloc a l’aula Carles Riba de l'FTI i va començar amb les intervencions de la coordinadora d’Alumnat, Promoció i Coordinació, Anna Gil, el degà de la Facultat de Traducció i d'Interpretació, Albert Branchadell, la vicedegana d’Estudiants i Mobilitat de la Facultat de Ciències de l'Educació, Marta Bertrán, i el vicedegà de Comunitat Universitària, Ocupabilitat, Mobilitat i Internacionalització de la Facultat de Filosofia i Lletres, Manuel Santirso.

Posteriorment, seguint amb el lema de l’FMUAB18, #UABRefugi: l’Autònoma Acull, alguns estudiants de la facultat van realitzar una lectura multilingüe  (en coreà, àrab i català) del poema “Podries” de Joana Raspall (1913-2013). En aquesta peça, l’escriptora plasma el dolor de les persones refugiades que es veuen obligades a marxar del seu país per culpa de la guerra.

Per tancar l’acte es va procedir a l’entrega dels premis en les categories de creació i traducció. Els guanyadors i guanyadores es van endur una llibreta Paperblanks i un xec regal per a la llibreria Abacus. Tots els participants en el concurs van rebre un llibret amb la recopilació de les obres presentades en aquesta edició dels Jocs Florals.

Aquestes han estat les persones guanyadores en les dues categories:

1.    Categoria de creació:

-    Castellà - Poesia: De aquí a Madrid de Sara Navarro Garcia
-    Català – Relat: Alicia de Maria Batle Cladera
-    Català – Poesia: Fora de joc de Mar Chavarria Martí
-    Anglès – Poesia: Half Empty Bottle de Cristina Casares Muñoz

2.    Categoria de traducció:

-    Francès: Catalina Fernández Utiel
-    Alemany: David Cànovas Cots
-    Llengües romàniques: traducció del romanès, de Marc Riera Irigoyen
-    Altres llengües:
  • Basc: Edurne Sanz Arsuaga
  • Rus: Gemma Sastre Sancho
  • Àrab: Vanessa López Vilchez
Els Jocs Florals de la Plaça del Coneixement han estat organitzats pel Consell d’Estudiants de la FTI en col·laboració amb la Facultat de Ciències de l’Educació i la Facultat de Filosofia i Lletres, i amb el suport de la Unitat de Dinamització Comunitària.

Dins de