Vés al contingut principal

Investigadores de la UAB conviden a participar en una enquesta per saber si som altament sensibles

19 des. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Un equip de recerca del Departament de Psicologia Clínica i de la Salut du a terme un estudi sobre l’alta sensibilitat, és a dir, si som més permeables als estímuls que se’ns presenten, i com els factors socials i genètics hi poden influir. Per això, necessita la participació d’un elevat nombre de persones. En aquest sentit, ha fet una crida en obert a la participació entre la comunitat universitària.

Tres imatges de diferents flors
Istockphoto

Hi ha persones que són més sensibles que altres a tot allò que les envolta. No només als estímuls físics externs, com els sorolls o les olors, sinó també als pensaments i les emocions internes així com a les relacions que tenen amb els altres. La sensibilitat és un tret bàsic humà que descriu la nostra habilitat de percebre i processar tota la informació del nostre entorn. Tots som més o menys sensibles, però la recerca indica que aproximadament un 30 % de la població es podria considerar altament sensible.

L’alta sensibilitat no implica cap problema psicològic, simplement vol dir ser més permeable als estímuls que se’ns presenten. Les persones amb alta sensibilitat es poden veure més afectades pels successos negatius de la vida, però alhora aprofiten molt més totes les coses bones i positives que passen al seu entorn i se’n beneficien més.

«Podríem dir que són com les orquídies, unes flors que necessiten més que d’altres unes condicions ambientals i climàtiques molt concretes per florir, però que, quan ho fan, són particularment maques», explica Neus Barrantes-Vidal, catedràtica del Departament de Psicologia Clínica i de la Salut.

A quin tipus de flor ens assemblem més?

La professora Barrantes-Vidal i el grup de recerca que dirigeix, Interacció Persona-Ambient en el Risc i la Resiliència en Salut Mental, duen a terme un estudi finançat pel Ministeri de Ciència i Innovació del Govern d’Espanya (PID2020-119211RB-I00) sobre sensibilitat, personalitat i salut mental, així com el paper que tenen els factors socials favorables i desfavorables i les característiques genètiques a l’hora de conferir aquesta sensibilitat a l’ambient.

L’estudi és obert a la participació de tota la comunitat de la Universitat. A més de saber més sobre sensibilitat, la participació donarà l’oportunitat de conèixer-nos millor i ajudarà a avançar en la recerca sobre el paper que té la sensibilitat i la nostra personalitat en el risc i la promoció de la salut mental. En podeu obtenir més informació clicant a aquest enllaç.

Altres enllaços d’interès:

Dins de