Vés al contingut principal

Francisco Javier Lafuente, nou director del Parc de Recerca UAB

08 set. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El Patronat del Parc de Recerca UAB ha nomenat Francisco Javier Lafuente com a nou director de l’entitat, en substitució de Buenaventura Guamis, que ha ocupat aquest càrrec durant els últims quatre anys.
Francisco Javier Lafuente
Francisco Javier Lafuente (Barcelona, 1960) és catedràtic d’Enginyeria Química a l’Escola d’Enginyeria de la UAB i ocupa el càrrec de vicerector d'Innovació i de Projectes Estratègics de la UAB. Actualment també és director del Centre Tecnològic per al Tractament Integral de les Emissions Gasoses, Efluents Líquids i Re­sidus Sòlids (BIO-GLS), membre de la Xarxa TECNIO d’ACCIÓ, i cap del grup de recerca consolidat de Tractament d’Efluents Líquids i Gasosos (GENOCOV).

Ha estat director del Departament d’Enginyeria Química en el període 2004-2010, així com ha estat coordinador de titulació d’Enginyeria Química i delegat del rector a l’Escola Universitària Politèc­nica de Medi Ambient (EUPMA) de Mollet del Vallès.

Francisco Javier Lafuente ha dirigit 15 tesis doctorals i ha participat en 25 projectes d’investigació, tant estatals com europeus, en els àmbits de la biotecnologia i, especialment, del medi ambient. A més, ha participat en més de 50 contractes d’R+D amb empreses o administracions i ha estat investigador responsable en 30. La seva recerca se centra en l’enginyeria ambiental i, més concretament, en el disseny i la utilització de sistemes biològics per al tractament d’efluents líquids i gasosos. Com a resultat d’aquesta activitat ha publicat 136 articles científics, 121 en revistes indexades amb més de 2300 cites. Ha fet estades de recerca al Massachusetts Institute of Technolo­gy, a la Universitat de Califòrnia i a l’Illinois Institute of Technology.

A més, el nou director del Parc de Recerca UAB ha participat en la creació d’una spin-off tecnològica (Aeris Tecnologies Ambientals), dedicada a ajudar a indústries a resoldre problemes de generació de contaminants, aigües o gasos residuals, a través de tecnologies biològiques.

“L’objectiu d’aquesta nova etapa és reforçar el paper del Parc de Recerca UAB com instrument per incrementar la innovació de la UAB i les altres entitats patrones. A la vegada, el Parc ha de ser l’element motor de la interacció i de les sinergies entre els diferents centres de l’Esfera UAB i el territori (ajuntaments, empreses, àrea metropolitana, etc.)”, destaca Lafuente.

El Parc de Recerca UAB
És una fundació sense ànim de lucre, creada per tres entitats líders en investigació: la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) i l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària (IRTA). La seva missió és impulsar i millorar les activitats de transferència de tecnologia i coneixements dels seus membres, promoure l'activitat emprenedora mitjançant la creació de noves empreses basades en la investigació i, en general, facilitar la interacció entre la recerca, el món empresarial i la societat. El Parc de Recerca UAB dóna servei als departaments i grups de recerca de la UAB, així com als centres i instituts ubicats al campus de Bellaterra.

Dins de