Vés al contingut principal

Estudien l'exegesi bíblica a la Península Ibèrica durant l'edat mitjana

28 oct. 2014
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L'estudi dels comentaris bíblics a la Península Ibèrica durant l'edat mitjana presenta característiques singulars. Experts espanyols i francesos es reuniran per parlar del tema al col·loqui internacional que tindrà lloc els dies 29 i 30 d'octubre a la sala d'actes de la Facultat de Filosofia i Lletres.
La 'lectio divina' en la Península Ibérica medieval

Els dies 29 i 30 d'octubre, la Facultat de Filosofia i Lletres acull el col·loqui internacional "La lectio divina a la Península Ibèrica medieval. Posició, producció i usos de l'exegesi", que tractarà sobre l'exegesi a l'edat mitjana, la lectio divina entesa en sentit ampli com a distintes modalitats de lectura de les sagrades escriptures.

L'estudi d'aquesta matèria presenta característiques singulars a la Península Ibèrica, on no es coneix cap comentari bíblic lineal entre els de Beato de Lébana (mort a finals del segle VIII) i Martín de León (mort el 1203). Aquesta trobada posarà en qüestió les condicions intel·lectuals, culturals, materials polítiques i econòmiques de l'elecció i de la desafecció per l'exegesi als regnes ibers cristians de l'edat mitjana. Les diferents sessions s'agruparan en tres blocs: "L'exegesi a l'alta edat mitjana: una tradició ibèrica?", "Els usos de l'exegesi, dins i fora del claustre" i "La lectio divina davant dels problemes de l'època".

El col·loqui està coordinat per Cándida Ferrero, professora del Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana de la UAB; Amélie de las heras, professora de la Université de Versailles-Saint-Quintin-en-Yvelines; i Florian Gallon, professora de la Université de Rouen. Compta a més, amb la col·laboració del Projecte Islamolatina (La construcción de la identidad europea occidental: textos, contextos y discursos de controversia frente al islam y el judaísmo).

Dins de