Vés al contingut principal

Estudiants de la UAB guanyen la competició Ecotrophelia

14 set. 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Cinc estudiants del Grau de Ciència i Tecnologia dels Aliments han estat premiats per la creació de Tricube, un postre innovador, en forma de petit cub, compost per tres capes gelificades de iogur, xocolata negra i crema catalana. El proper 18 d'octubre, competiran a la final de l'edició europea d'Ecotrophelia al costat de la resta de guanyadors d'altres països.

Les representants del grup Tricube reben el primer premi d'Ecotrophelia España 2020

L'equip Tricube, format per cinc estudiants del Grau de Ciència i Tecnologia dels Aliments, que s'imparteix a la Facultat de Veterinària de la UAB, ha guanyat la XI edició dels Premis Ecotrophelia Espanya 2020, una competició d'estudiants que té com a objectiu la creació de nous productes alimentaris eco-innovadors organitzada per la Federació Espanyola d'Indústries d'Alimentació i Begudes (FIAB).

Després de passar una fase de selecció, un total de sis equips –dels quals tres eren de la UAB- van ser seleccionats per participar en el concurs, que es va celebrar el dijous 10 de setembre a la Fundació Alícia. Cada grup va presentar el seu producte, que havia de complir una sèrie de criteris concrets: havia de ser innovador en alguna de les seves fases (concepte, aspectes tècnics, formulació, envasat), mantenir la perspectiva mediambiental, ser comercialitzable i apte per al consum humà.

L’equip guanyador -format per les estudiants de la UAB Sílvia de Ferrater Huertas, Núria De Francisco Camprubí, Martina Font Pi, Anna Julià Navarro i Elisabet Sales Carol- ha creat un postre gourmet que té la forma de petit cub, compost per tres capes gelificades amb una estructura consistent a base de iogurt, xocolata negra i crema catalana.

Amb aquest premi, passaran a competir al costat de la resta de guanyadors d'altres països europeus en l'edició europea de Ecotrophelia Europa, que se celebrarà el proper 18 d'octubre a la seu de ANIA, per triar el millor producte d'alimentació i begudes de tot Europa.

No és la primera vegada que els estudiants de la Facultat de Veterinària destaquen en aquest concurs per la qualitat dels seus treballs: en l’edició del 2019 l'equip GoChick, format per estudiants de quart curs del Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments de la UAB, va aconseguir el segon premi amb un producte vegetal compost per dues elaboracions diferents a partir del cigró; i el 2016, un grup de la UAB va quedar en primera posició amb el producte Garlicado.

Dins de