Vés al contingut principal

Estudiants de Fall 2020 expliquen la seva experiència Study Abroad

12 feb. 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Tot i les circumstàncies actuals, amb restriccions de mobilitat i protocols de salut a causa de la pandèmia, en Mohamed Mosbah i els seus companys de classe, Mohamed Abdelaziz, Xin Dong i Sebastiaan van der Voort, fan un balanç molt positiu de la seva estada a la UAB.

Mohamed Mounir - Study Abroad student

"Recomanaríem aquesta experiència a qualsevol estudiant que vulgui ampliar els seus horitzons”, Mohamed Mosbah i Mohamed Abdelaziz, American University in Cairo, Egipte.

El semestre passat va tenir lloc l’edició de tardor del curs acadèmic del programa preestablert dins dels programes específics per a estudiants internacionals, Study Abroad. Estudiants de Bèlgica, Alemanya, Dinamarca, Egipte i la Xina van voler venir a estudiar a Barcelona, malgrat la situació global, atrets per la ciutat, cosmopolita i mediterrània, i per un programa que els permetia tant aprendre llengua espanyola com aprofundir en estudis polítics i de negocis des d’un punt de vista intercultural.

Els estudiants van tenir l’oportunitat de començar les classes presencialment, tot i que un canvi en el protocol de prevenció va obligar a fer gran part del curs en modalitat online. Aquest fet no va minvar el seu entusiasme pels cursos ni per l’estada acadèmica. Com explica Xin Dong, de la Jilin International Studies University (Xina), “vaig venir a Barcelona amb ganes de millorar el meu espanyol i ho estic fent. Ara puc parlar de forma més fluida. Sabia que venir a estudiar en temps de pandèmia podia suposar haver de fer els cursos online i n’estic gaudint molt igualment. A més a més, puc visitar la ciutat i gaudir-ne sense gaire gent. Estic encantada.”

El fet que el nombre d’estudiants fos més reduït que habitualment, els hi ha suposat un avantatge afegit: destaquen que això va fer possible rebre una atenció més individualitzada per part dels professors i aprofundir millor en l’aspecte intercultural dels estudis. Sebastian Van der Voort, estudiant de la Universitat de Leuven (Bèlgica), descriu així la seva experiència: “estudiar negocis i economia a la UAB m’ha permès desenvolupar habilitats analítiques, de lideratge i de comunicació, sempre posant l’accent en l’aspecte intercultural.”

Aquest és un punt de vista que compartexen Mohamed Mosbah i Mohamed Abdelaziz, estudiants egipcis de la American University in Cairo, que van venir a estudiar a Barcelona amb la il·lusió de poder aprendre sobre la cultura dels seus professors i dels seus companys de classe. En les seves paraules, “la nostra expectativa s’ha complert. Estudiar al programa Study Abroad  ens ha donat l’oportunitat de fer amics a Europa provinents de diversos llocs del món. Recomanaríem aquesta experiència a qualsevol estudiant que vulgui ampliar els seus horitzons.”

Dins de