Vés al contingut principal

Estudiants afectats pel conflicte d'Ucraïna reben suport de la comunitat UAB per seguir els estudis

27 oct. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La campanya de micromecenatge per les “Beques UAB Refugi, emergència Ucraïna” arribarà al seu final en les properes setmanes. Fins ara s’han recaptat 3050 euros que serviran per sufragar despeses d’estudi d’alumnat en situació de cerca de refugi d’Ucraïna. Es fa una darrera crida a la comunitat de la UAB per poder aconseguir el repte dels 20.000 euros.

Campanya Beques UABRefugi Ucraïna

Les Beques #UABRefugi són una iniciativa del Programa d’acollida de persones en cerca de Refugi a la UAB. Des del 2016, any de naixement d’aquest programa, la UAB s’ha convertit en un campus d’acollida que dona suport a  persones amb necessitat de protecció internacional. El Programa, que es gestiona des de la Fundació Autònoma Solidària, ha atès 443 joves en situació de refugi. D’aquests, 75 han obtingut una beca que els ha servit per reprendre i acabar la seva formació universitària a la UAB.

Els ajuts que permetrà aquesta campanya complementen la matrícula gratuïta d’estudiants refugiats/ades i sufraguen les despeses relacionades amb els seus estudis com són els desplaçaments, material, tecnologia o altres despeses necessàries per a la formació acadèmica. Són moltes les dificultats amb les que es troba aquest alumnati  les beques tenen per objectiu final promoure l'accés a l'educació de les persones refugiades.

A inici d’aquest curs, davant l’esclat del conflicte bèl·lic a Ucraïna, la UAB va refermar el seu compromís amb les comunitats acadèmiques refugiades i es va atendre a alumnat afectat pel conflicte a través d’una convocatòria d’ajuts extraordinaris.També va ampliar el pressupost de les beques #UABRefugi per fer possible que més estudiants en cerca de refugi  d’arreu poguessin reprendre estudis el curs 2022-23.

En aquesta línia, al maig, s’inicia la campanya de micromecenatge “#UABRefugi – Emergència Ucraïna” per implicar tota la comunitat UAB en el suport a les poblacions universitàries afectades per la guerra. Per al curs 2022-23, 34 estudiants en situació de refugi han obtingut una beca per iniciar o reprendre la seva formació universitària a la UAB. Es fa una darrera crida a la comunitat de la UAB per poder aconseguir el repte d’atorgar més ajuts complementaris per sufragar les despeses vinculades a l’estudi que tindran aquests estudiants.

La campanya per Ucraïna ha comptat amb el suport de 58 donants, la gran majoria del PDI i PAS de la UAB. I amb el testimoni del ucraïnès Nikita Zalevskyi i l’altaveu de la professora Anna Zinenko, alumni UAB.

Dins de