Vés al contingut principal

Es resolen les beques de suport a l'estudi per a estudiants universitaris en situació de refugi

16 gen. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

20 joves en situació de cerca de refugi reben una beca en concepte d’ajut per sufragar les despeses dels seus estudis a la UAB. S’han atorgat 15.500 euros gràcies a la col·laboració de la Fundació Caixa Enginyers i dels donatius recaptats en la campanya de micromecenatge “Emergència Ucraïna”.

Imatge de les beques UAB Refugi

Les Beques #UABRefugi són una iniciativa del Programa d’acollida de persones en cerca de Refugi a la UAB gestionat per la Fundació Autònoma Solidària. Des del 2016, any de naixement d’aquest programa, la UAB s’ha convertit en un campus d’acollida que dona suport a persones amb necessitat de protecció internacional. Per al curs 2022-23, 34 estudiants en situació de refugi han obtingut una beca per iniciar o reprendre la seva formació universitària a la UAB.

L’alumnat en cerca de refugi i/o circumstàncies anàlogues afronta obstacles majúsculs a l’hora de reprendre i continuar els seus estudis universitaris a causa de la situació de vulnerabilitat social, administrativa i econòmica que implica el desplaçament forçós. És per això que són necessaris aquests ajuts a la beca que complementen la matrícula gratuïta i sufraguen les despeses relacionades amb els seus estudis com són els desplaçaments, material, tecnologia o altres despeses necessàries per a la formació acadèmica.

La convocatòria, de la qual s’han beneficiat 20 estudiants, ha estat cofinançada per la Fundació Caixa d’Enginyers amb una aportació de 10.000 euros i per les aportacions econòmiques voluntàries de persones de la comunitat universitària i institucions UAB a través de la seva participació a la campanya de micro-mecenatge “Beques #UABRefugi Emergència Ucraïna”. Un any més, la Fundació Caixa d’Enginyers ha refermat el seu compromís amb l’accessibilitat universitària d’estudiants en situació de refugi fent possible l’obertura de la convocatòria d’ajuts a l’estudi UAB Enginy al curs 2022-23.

De les persones beneficiàries 9 són estudiants de grau, 9 màster i 2 doctorat, 6 són dones i 14 homes.

Campanya Beques #UABRefugi Emergència Ucraïna

A inici d’aquest curs, davant l’esclat del conflicte bèl·lic a Ucraïna, la UAB va refermar el seu compromís amb les comunitats acadèmiques refugiades i es va atendre a alumnat afectat pel conflicte a través d’una convocatòria d’ajuts extraordinaris. També va ampliar el pressupost de les beques #UABRefugi per fer possible que més estudiants en cerca de refugi d’arreu poguessin reprendre estudis el curs 2022-23.

En aquesta línia, al maig, s’inicia la campanya de micromecenatge “#UABRefugi – Emergència Ucraïna” per implicar tota la comunitat UAB en el suport a les poblacions universitàries afectades per la guerra.

La campanya ha comptat amb la implicació de la comunitat universitària i d’institucions de la UAB. 75 donants, la gran majoria del PDI i PAS de la UAB, han aportat a les beques 5.710 euros. Institucions com el SAF, Alumni o la Fundació UAB han tingut també una col·laboració clau en la campanya.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Reducció de les desigualtats
  • Pau, justícia i institucions sòlides

Dins de