Es defineix un marc conceptual sobre les competències del pensament crític i el compromís ètic a la Universitat
En un document dut a terme per un grup de docents de la UAB i la Fundació Autònoma Solidària es defineix un marc conceptual pel disseny d’eines i recursos de les competències del pensament crític i el compromís ètic per a la pràctica docent universitària.
![Compromís ètic](/Imatge/550/394/compromisetic-480.jpg)
Fruit del primer any de treball d’aquest grup, s’ha presentat “El pensament crític i el compromís ètic com a competències transversals en l’ensenyament universitari”. El document se centra en la reflexió i definició d’un marc conceptual compartit que orienti el disseny d’eines i recursos per a la pràctica docent universitària.
L’escrit compta amb una part més teòrica i conceptual, on es destaquen els principals elements a considerar en el procés d’ensenyament i aprenentatge d’un pensament crític i compromís ètic; i l’aportació de diferents activitats d’aprenentatge per fomentar aquestes dues competències, com podrien ser:
- Lectura crítica de textos
- Debat
- Anàlisi de dilemes, polèmiques, plantejament d’escenaris
- Estudi de casos
- Diaris reflexius i elaboració d’altres textos reflexius
- Joc de rol
Autoria informe
La coordinació de la publicació l’han duta a terme Carme Ruiz i Sílvia Puente i el grup està compost per: Ingrid Agud, Josep M. Basart, Asunción Blanco, Carme Casablanca, Mar Garcia, Anna Marbà, Núria Marzo, Montserrat Montaña, Montserrat Mor-Mur, Reyes Pla, Maria Prat, Sandra Olaya i Xavier Verge. A més, Edgar Quilabert hi ha participat en el marc d’una beca de col·laboració.
Projecte ESDU
El projecte “Educació per al Desenvolupament a la Universitat” (ESDU) és una iniciativa de la FAS per a la promoció específica i transversal de les perspectives de l’EpD en l’àmbit formal universitari. Vol potenciar el paper de la universitat en la generació de coneixement crític i en la conformació d’una ciutadania activa i compromesa davant la transformació de les desigualtats a escala local – global.