Vés al contingut principal

Es convoquen les beques per a estudiants amb discapacitat i dependència

24 oct. 2024
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Es posa en marxa la convocatòria de les Beques Impuls per al curs 2024-2025 dirigides a estudiants de la UAB amb discapacitat en situació de dependència, amb l’objectiu de facilitar el seu accés i permanència a la universitat.

Beques Impuls UAB

Les Beques Impuls tenen com a finalitat donar suport en cobrir despeses relacionades amb l'assistència personal i la mobilitat d’aquests estudiants. El programa està especialment dissenyat per a aquells alumnes que requereixen suport per realitzar les activitats bàsiques de la vida diària durant la jornada acadèmica o que necessiten ajudes per als desplaçaments, atès que tenen dificultats per utilitzar el transport públic de forma autònoma.

La dotació total per al curs 2024-2025 és de 10.000 euros, amb un màxim de 3.000 euros per estudiant, que es poden destinar a assistència personal i mobilitat. El programa cobreix fins a 7,5 € per hora d’assistència personal i 0,26 € per quilòmetre en desplaçaments amb vehicle propi. També contempla la possibilitat de cobrir despeses puntuals de taxi adaptat, si és necessari.

Per optar-hi, els estudiants han d’estar matriculats en estudis de Grau o Màster oficials a la UAB, i tenir reconeguda una discapacitat amb un grau de dependència de nivell II o III, segons la Llei de Promoció de l’Autonomia Personal. A més, aquells que ja hagin gaudit d’aquest ajut en cursos anteriors han de justificar correctament l’ús de les beques rebudes.

El termini per presentar les sol·licituds s’inicia el 23 d’octubre i es tanca el 7 de novembre de 2024. Les beques i el formulari de sol·licitud estan disponibles en aquest enllaç i la resolució es farà pública al desembre coincidint amb el Dia internacional de les persones amb discapacitat.

Amb aquesta iniciativa, la UAB reafirma el seu compromís amb la inclusió i la igualtat d’oportunitats, facilitant que els estudiants amb discapacitat superin les barreres econòmiques i socials que dificulten el seu accés a l’educació superior.

Dins de