Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

Ensenyar i aprendre llengües en temps d'aprenentatge ubicu i col·laboració

17 set. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Com es pot ensenyar millor un idioma? Com s'aprèn de forma més eficient? Aquestes són algunes de les preguntes que es debatran a la jornada "Laberintos", adreçada especialment als professors de llengua espanyola. Serà el divendres, 2 d'octubre, a UAB-Casa Convalescència, organitzada per UAB-Idiomes BCN.
JornadesLaberintos
"Laberintos: jornada de formación sobre enseñanza y aprendizaje de lenguas" s’estructura en tres grans ítems: conciència, aprenentatge ubicu i col·laboració. Es reflexionarà sobre els motius que ens duen a aprendre alguna cosa. També es reflexionarà sobre on aprenem: la utilització d'eines digitals ha canviat la nostra manera de relacionar-nos amb el món, els dipositius mòbils han obert tot un món de possibilitats i la comunicació està a totes parts. I la tercera qüestió que es debatrà és sobre com aprenem: sols o en companyia d'altres és una forma d'aprendre. La qüestió és quant aprenem sols i quant aprenem gràcies a la resta. La col·laboració, la creació conjunta i l'intercanvi d'idees fomenta la creativitat.

Per a José Luis Espinosa, coordinador d' UAB-Idiomes BCN, organitzador de la Jornada, “la jornada va adreçada a professsors de llengües, i en especial, de llengüa espanyola, per tal de millorar la nostra tasca diària, en un moment en què la tecnologia és present a tot arreu”.

Hi participaran, oferint les seves xerrades, al llarg de tot el dia, Iñaki Calvo, Inmaculada Barbasán, Jaume Brines, Estrella Redondo, María José Solomando i Adelaida Martín, tots ells professors d’universitats espanyoles i formadors en l’ensenyament de la llengua espanyola.

Iñaki Calvo parlarà de “mindfulness”, una tendència que s’està utilitzant en el món de l’ensenyament, on es produeix un impacte humà i emocional molt gran entre alumnes i professor. És una tècnica de meditació que tracta d’adaptar les emocions de forma positiva per aplicar-les a l’aula.

A continuació un grup de professors explicaran l’experiència de treball col·laboratiu de la revista digital de materials didàctics pe a professors d’espanyol com a llengua estrangera  “Rutaele”.

Adelaida Martín explicarà com utilitza la xarxa Instagram per a l’ensenyament de l’espanyol, i en concret, de lèxic espanyol. És especialista en aplicaciones mòbils per a l'ensenyament de llengües.


PROGRAMA JORNADA LABERINTOS:

09:00 Lliurament de materials

09:15 Benvinguda

09:30 Sessió 1
Iñaki Calvo: Mindfulness per a professors d'idiomes

11:00 Sessió 2
Inmaculada Barbasán, Jaume Brines, Estrella Redondo, Mª José Solomando: Rutaele, un projecte de col.laboració i creació de materials d'ELE per i per a docents.

12:00

12:45 Sesión 3
Adelaida Martín: Lèxic i aprenentatge mòbil

14:15 Dinar

15:30 Dins del laberint
Sessions píldora de 20 minuts de duració cadascuna sobre mindfulness, escoles online, dinàmiques a l'aula, història d'un hashtag

17:30 Clausura

Dins de