Vés al contingut principal

Ens deixa el professor Josep Font, Síndic de Greuges de la UAB de 2009 a 2017

25 set. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El 24 de setembre de 2023 ens va deixar Josep Font, catedràtic jubilat de química orgànica i Síndic de Greuges de la UAB del 2009 al 2017. La Universitat expressa el condol més sentit a totes les persones que el coneixien i l'apreciaven i comparteix el sentiment per la seva pèrdua.

Josep Font

La vetlla tindrà lloc al Tanatori de la Ronda de Dalt de Barcelona (sala 18) el 26 de setembre, de 17 a 21 hores i el 27 de setembre, de 10 a 13 hores. Posteriorment, a les 16,30 hores, tindrà lloc una cerimònia de comiat.

Josep Font i Cierco (Barcelona, 1938) es va doctorar en Ciències a la Universitat de Barcelona el 1965 i va fer estudis post-doctorals a la Universitat d'Alberta (Canadà). Va ser nomenat catedràtic de la Facultat de Farmàcia de la Universitat de Granada el 1976 i, més endavant, catedràtic de química orgànica de la UAB. Va signar més de 200 articles publicats a les revistes més prestigioses del sector de la química. Va treballar inicialment en la detecció d'intermedis de reacció i va introduir la metodologia fotoquímica a Espanya. El seu principal interès investigador va ser la síntesi orgànica i la fotoquímica orgànica de polímers solubles funcionalitzats.

Pel que fa a la contribució institucional, Font va ser vicerector d'Investigació entre 1978 i 1982 i vicerector d'Afers Acadèmics entre 1990 i 1994. També va ser degà de la Facultat de Ciències (1983) i director del Departament de Química (1988-1990). Va ser síndic de greuges de la UAB del 2009 al 2017. D'altra banda, entre els anys 1995 i 1997, va ser director general d'Universitats de la Generalitat. També va ser secretari del Departament de Química de la Fundació Juan March i conseller general de la Caixa de Barcelona en representació de la UAB, entre altres càrrecs.

Entre les distincions que va rebre, destaca la Medalla Narcís Monturiol de la Generalitat al mèrit científic, la medalla de l'Institut de Biorgànica Antonio González i el premi Ciutat de Barcelona de Tesis Doctorals. Font era també acadèmic numerari de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona.

Més informació: Homenatge de la UAB a Josep Font el 2017

Dins de