Vés al contingut principal

Ens deixa el paleògraf Jean Vezin, doctor 'honoris causa' per la UAB

07 set. 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Ens ha deixat Jean Vezin, una de les principals autoritats en paleografia de l'alta edat mitjana i impulsor de l'estudi de la codicologia, que va ser investit doctor honoris causa per la UAB l'any 2010 a proposta de la Facultat de Filosofia i Lletres.

Jean Vezin

Ens ha deixat el paleògraf francès Jean Vezin, doctor honoris causa per la UAB i un dels iniciadors de  l'estudi de la codicologia, la ciència que s'ocupa de les característiques externes i de les tècniques de composició dels llibres manuscrits i dels primers llibres impresos. La Universitat fa arribar el condol més sincer a totes les persones que el coneixien i l'apreciaven i comparteix el sentiment per la seva pèrdua.

Vezin va ser investit doctor honoris causa, a proposta de la Facultat de Filosofia i Lletres, en reconeixement de la seva decisiva contribució als estudis de paleografia, codicologia i diplomàtica, particularment del segle V al XII i per la seva atenció especial a les escriptures, còdexs i diplomes de la Península Ibèrica. La cerimònia va tenir lloc el 27 d'octubre de 2010, i Vezin va oferir una lliçó magistral sobre els manuscrits en llatí trobats al monestir de Santa Caterina del Sinaí (Egipte), uns documents cabdals pel que fa a "la persistència del cristianisme, a finals del segle XI, al país de Tertulià, sant Ciprià i sant Agustí", segons les seves paraules.

El padrí de Vezin va ser el professor Jesús Alturo, catedràtic de paleografia, codicologia i diplomàtica de la UAB, que va afirmar: "fent reviure la memòria adormida de tants i tants llibres i diplomes, de tants i tants papirs i epígrafs, Vezin torna a la vida tradicions culturals desaparegudes, però no mortes; amagades o oblidades, però no inoperants ni inactives, perquè són les que han conformat l'esperit tal com ara l'entenem".

Dins de