Vés al contingut principal

Enquesta sobre igualtat, discriminació i violència

05 oct. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Ja està disponible la segona edició de l'Enquesta sobre Cultura d'Equitat de Gènere (Gender Equality Culture Survey) a l'enllaç següent. La nova enquesta, d'extensió més reduïda que l'anterior, podrà ser emplenada per qualsevol persona que tingui una relació laboral amb la universitat.
Enquesta GECS
La primera edició d'aquesta enquesta, dissenyada per la Universitat d'Antwerp, es va aplicar a la nostra universitat el març del 2015, i va permetre obtenir dades sobre discriminació i violència a la UAB. Enguany, les preguntes de l'enquesta són majoritàriament d'opció múltiple i permeten respondre l'enquesta en 25 minuts. El tractament de la informació recollida és estrictament confidencial i anònim.

L'enquesta GECS forma part del tercer paquet de treball (WP3) del projecte Effective Gender Equality in Research and Academia (EGERA). La UAB, a través de l’Observatori per a la Igualtat, participa en el projecte EGERA (2014-2017), finançat per la Comissió Europea en el 7è Programa Marc, juntament amb altres set universitats. El seu objectiu principal és arribar a una universitat igualitària. Per tal d'aconseguir-ho, es proposen paquets de treball per tractar els diferents eixos de discriminació i desigualtat. Un dels eixos del projecte, corresponent al WP3, és promoure un entorn laboral lliure de sexisme, discriminació i assetjament, on les persones puguin desenvolupar lliurement les seves capacitats i habilitats. Això inclou també aspectes referents a la conciliació laboral, processos formals i informals de presa de decisions o una comunicació no sexista.

Per a qualsevol dubte relatiu a l’enquesta us podeu adreçar a l’Observatori per a la Igualtat:
pr.egera@uab.cat
93 581 2929

Altres accions desenvolupades per la UAB en aquest àmbit que us poden interessar:

Tercer Pla d'Acció per a la Igualtat entre dones i homes a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Protocol d’actuació contra l’assetjament sexual i l’assetjament per raó de sexe, d’orientació sexual, d’identitat de gènere o d’expressió de gènere.

Carta per a una Comunicació Sensible al Gènere

Dins de