Vés al contingut principal

El sociòleg Sergi Vidal, al consell de l'organització internacional que promou l'estudi de la població

10 jul. 2024
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El professor de Sociologia de la UAB i investigador del Centre d’Estudis Demogràfics (CED-CERCA) Sergi Vidal Torre ha estat escollit membre del nou Consell de l’EAPS (European Association for Population Studies) per al període 2024-2027. Es tracta d’una organització professional sense ànim de lucre que promou l’estudi de la població.

Cara del professor Sergi Vidal Torre

Les eleccions per a gestionar aquest organisme internacional, l’European Association for Population Studies (EAPS) es van celebrar per votació electrònica el passat mes de maig i hi van participar 622 membres. A més de Sergi Vidal Torre, formaran part del nou consell Anna Matysiak (vicepresidenta), Trude Lappegård (secretària general i tresorera), Raya Muttarak (membre) i el president Emilio Zagheni.

Sergi Vidal és professor agregat al Departament de Sociologia de la UAB i investigador al Centre d'Estudis Demogràfics, on coordina el grup de recerca Generations and Life Course. També és membre del Centre d'Excel·lència ARC per a nens i famílies al llarg de la vida d’Austràlia, i membre honorari de l'Institut Federal Alemany de Recerca de la Població.

Té experiència en diversos camps de la investigació demogràfica (per exemple, famílies i mobilitat espacial) i de la desigualtat social (en l'habitatge o el mercat laboral). La seva recerca adopta enfocaments transnacionals i del curs de la vida, i se centra en l’ús de mètodes quantitatius per a l'anàlisi de dades longitudinals.

Ha rebut finançament del Fons Europeu de Recerca (ERC Consolidator Grant, 2022-2027), del Fons Alemany d’Investigació (DFG Sachbeihilfe, 2015-2017) i del Govern espanyol (Ramon y Cajal, 2017-2022; I+D+i Retos de la Investigación, 2019-2021; I+D+i Generación del Conocimiento, 2022-2025), entre d'altres, per donar suport a la seva recerca.

Organització que estudia la població

L’EAPS organitza cada dos anys la conferència insígnia de la població europea i compta amb grups de treball sobre temes de població clau, així com xarxes d'actualitat que organitzen seminaris web i tallers de formació de manera regular. Té un programa de premis per als assoliments destacats dels membres en totes les etapes de la carrera. Va impulsar i donar suport a l'Escola Europea de Doctorat de Demografia, a l'European Journal of Population i a la sèrie de llibres «European Studies of Population». També va crear, i hi col·labora, Population Europe, la principal xarxa europea d'institucions de recerca.

És una comunitat oberta a investigadors de moltes disciplines amb interès en la recerca i la formació d'alta qualitat en estudis de població, com ara demografia, sociologia, economia, ciències de la salut, estudis regionals, història, dret i altres.

Dins de