Vés al contingut principal

El Regne Unit posa fi a l'Erasmus a partir del curs 2022-23

14 gen. 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Els estudiants de la Unió Europea no podran marxar d’intercanvi al Regne Unit a través del programa de mobilitat Erasmus.

bandera del regne unit dins de la bandera europea trencada

El recent acord del Brexit anuncia la retirada del país britànic en el nou programa Erasmus+ previst per al període 2021-2027. La decisió posa fi a anys de cooperació, tot i que seguirà en funcionament fins a la renovació del nou pla de mobilitat. D’aquesta manera, les estades d’intercanvi continuaran vigents dins el Reglament actual fins que es compleixin tots els terminis.

Les condicions per a l’oferta de places continuen en vigor, igual que els ajuts econòmics, els quals destinen 300 euros per part de la beca UE per mes d’estada real, i els 200 euros de beca addicional per mes que el Ministeri d’Educació i Formació Professional dota als estudiants d’entorns desfavorits.

La sortida del Regne Unit de la UE també provoca l’eliminació dels acords fronterers en el marc de l’Espai Schengen i la conseqüent limitació de mobilitat entre països. A partir de gener de 2021 serà necessari un visat per a estades iguals o superiors a 6 mesos. Les condicions estan detallades a la web oficial del Govern Britànic.

L’assegurança mèdica europea segueix vigent, però per a estades anuals s’ha de pagar l’immigration health surcharge, juntament amb el visat. Per qüestions relatives a les assegurances és preferible contactar amb la universitat de destí, ja que hi poden haver particularitats depenent del territori britànic en què es produeixi l’estada.

Dins de