Vés al contingut principal

El rector de la UAB, Javier Lafuente, nou president de l'ACUP

29 gen. 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L'Associació Catalana d'Universitats Públiques renova anualment i de manera rotatòria la seva presidència. El nou president és el rector de la UAB, Javier Lafuente, que agafa el relleu de María José Figueras, rectora de la URV.

Javier Lafuente

El rector de la UAB, Javier Lafuente, ha estat nomenat nou president de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP). La presidència de l'Associació es renova anualment i recau de manera rotatòria en els rectors i rectores de les universitats.

Lafuente va ser nomenat en la junta directiva de l'ACUP que va tenir lloc el 28 de gener. L'acompanyaran en la nova junta el rector de la Universitat de Lleida, Jaume Puy (vicepresident); el president del Consell Social de la Universitat de Barcelona, Joan Corominas (vicepresident segon); el president del consell social de la Universitat Politècnica de Catalunya, Ramon Carbonell (vicepresident tercer); i la rectora de la Universitat Rovira i Virgili, María José Figueras (secretària). Figueras ha estat la presidenta de l'ACUP durant el període anterior fins a donar el relleu al rector Lafuente.

Els rectors i rectores de les universitats representen la institució a l'assemblea general de l'ACUP, màxim òrgan directiu de l'Associació. L'any 2008, es van afegir com a membres de l'assemblea general els presidents i presidentes dels consells socials o càrrecs equivalents de les institucions membres.

L'ACUP es va crear l'any 2002 i en formen part la UAB, la UB, la UdG, la UdL, la UOC, la UPC, la UPF i la URV. Els seus objectius són defensar els interessos de les universitats públiques i el rol de les universitats en la societat, projectar les universitats internacionalment i promoure projectes singulars o estratègics de col·laboració cercant l'eficiència i el major impacte.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Educació de qualitat