Vés al contingut principal

El rànquing URAP situa la UAB en la posició 126 mundial

29 nov. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La UAB és la segona universitat d’Espanya, la 50a d’Europa i la 126a del món segons l’edició del 2016-2017 del rànquing URAP, que publica anualment la Universitat Tècnica de l’Orient Mitjà (Turquia). Aquest rànquing classifica 2.000 universitats del món segons el nombre i la qualitat de les publicacions científiques.
recurs research imatge
istockphoto/hirun
Amb una qualificació d’A+ (la màxima qualificació és A++), i 369,84 punts (sobre un màxim de 600) la UAB se situa en la posició 126a mundial en la darrera edició del University Ranking by Academic Performance (URAP 2016-2017), elaborat per la Universitat Tècnica de l’Orient Mitjà, a Ankara (Turquia).

La UAB rep 80,98 punts en l’indicador de productivitat científica (nombre d’articles indexats publicats en un any); 76,79 en l’impacte de la recerca, a partir del nombre de citacions en un període de dos anys dels articles publicats en el mateix període; 36,54 en l’indicador que mesura la sostenibilitat i la continuïtat de la producció científica, calculades a partir del nombre total de literatura acadèmica; 67,87 punts en productivitat científica normalitzada segons l’impacte de cada àrea de recerca; 50,52 punts en impacte normalitzat també segons l’impacte de cada àrea de recerca; i 57,14 punts en col·laboració internacional mesurada a partir dels articles publicats en col·laboració amb altres universitats estrangeres. Aquests indicadors estan mesurats sobre un màxim de 100 punts.

A escala mundial, el rànquing està liderat per la Universitat de Harvard (Estats Units), la Universitat de Toronto (Canadà) i la Universitat d’Oxford (Regne Unit). A Espanya la primera és la Universitat de Barcelona, en la posició 45 i amb 426,50 punts; seguida per la UAB, la Universitat de València, en la posició 213, amb 347,18 punts; i la Universitat Complutense de Madrid, ocupant la posició 216 amb 346,95 punts. A Europa els primers llocs de la llista els ocupen les universitats britàniques d’Oxford, l’University College of London i la Universitat de Cambridge.

Més informació:

Dins de