Vés al contingut principal

El projecte ININVALLÈS potencia el disseny i la innovació a la indústria del Vallès

21 des. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Durant cinc anys els ajuntaments de Sabadell, Barberà del Vallès, Sant Quirze del Vallès i Castellar del Vallès, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Fundació de Disseny Tèxtil i la Fundació Parc Taulí han treballat conjuntament en el marc del projecte ININVALLÈS per enfortir el disseny i la innovació als sistemes industrials i millorar així la competitivitat del territori.

Una de les reunions de treball del projecte IninVallès

L’objectiu del projecte ha estat fomentar la cultura emprenedora i la descoberta de noves tecnologies, nous productes i serveis en l'àmbit de la innovació i el disseny aplicats a la indústria, per tal d'aconseguir professionals qualificats i un territori amb competències reforçades en aquest àmbit.

Durant el projecte s’han ideat i construït espais i eines perquè les empreses s’especialitzin, innovin, ideïn noves oportunitats de negoci internacional i incrementin la productivitat millorant l’eficiència en l’ús dels recursos.

La UAB ha creat un observatori d’intel·ligència competitiva, una plataforma de tecnologies i tendències socials per a les empreses per mantenir-se informades de l'evolució del sector i de la competència. A més, ha desenvolupat la plataforma de vigilància tecnològica Discoveries, que permet optimitzar la innovació a l’empresa.

Per la seva banda, la Fundació de Disseny Tèxtil (FUNDIT) ha construït un centre per al disseny i la innovació de referència per a Catalunya, Espanya i Europa com un espai bàsicament dedicat a la ideació, prototipatge i testeig de nous productes i serveis i obert a qualsevol iniciativa empresarial o ciutadana.

La Corporació Sanitària Parc Taulí ha creat l’espai de trobada S-àvies/is, un laboratori d’idees per a la millora de l'envelliment actiu i salut de la gent gran que involucra empreses, professionals del disseny i persones usuàries de productes o serveis per definir reptes i necessitats i crear nous productes.

També cal mencionar l’operació de l’Ajuntament de Sant Quirze, que s’ha centrat a impulsar l’economia circular als sistemes industrials, amb la proposta d’una anàlisi de l’ecosistema industrial, un estudi de bones pràctiques, una eina per valorar la viabilitat d’instal·lacions solars a l’empresa o tallers de circularitat als instituts, entre altres accions.

El cost total del projecte ha estat de gairebé 3,3 M € i ha rebut una subvenció d’1,6 M € d’Europa i el cofinançament del 25 % del projecte per part de Diputació de Barcelona. L’Ajuntament de Sabadell ha sigut el coordinador del projecte.

Vídeo de resum del projecte: https://www.youtube.com/watch?v=_1L1tOqsZko

Dins de