Vés al contingut principal

El medi ambient i la sostenibilitat, protagonistes a la 2a Trobada Alumni

15 juny 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Trobada Alumni UAB 2015 va reunir prop de 100 persones -ex-estudiants de la UAB- que van poder visitar la seu de l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA)-Institut Català de Paleontologia (ICP), assistir a un col·loqui entre alumni de Ciències Ambientals, i xerrar després als jardins de la Torre Vila-Puig.
GrupAlumni2015

Una vegada van arribar els ex-estudiants, aquests es van traslladar amb autobús fins a l'edifici ICTA-ICP, on van ser rebuts pel vicerector de Relacions Institucionals i Territori, Manel Sabés. Una vegada allà, van visitar el terrat on Josep Boldú, cap de la Unitat Tècnica d'Arquitectura i Logística, els va explicar la singularitat i característiques d'aquest edifici sostenible, que no para de rebre distincions. Després van baixar fins als despatxos de l'ICP, on el director Salvador Moyà, va mostrar algunes peces dels treballs de paleontologia que s'estan fent. A continuació, a la planta baixa, la directora de l'ICTA, Jordina Belmonte, els va explicar quin tipus de recerca fa l'institut que dirigeix i la importància d'aquesta per a la societat global on vivim.

Després els alumni van tornar a l'Hotel Campus per escoltar la conversa que van mantenir tres ex-estudiants de Ciències Ambientals, amb la periodista de TVE, Marta Cáceres, que presenta diàriament el programa "Para todos, la 2" i que alhora és alumni de Periodisme, de la promoció de 1992, i una gran entusiasta de la UAB.

Abans d'niciar la xerrada, el rector Ferran Sancho va rebre als participants Alumni agraint-los el fet d'estar allà, i mostrant el seu compromís amb els ex-estudiants: "per a nosaltres avui és un dia important, perquè ens agradaria que tots els nostres estudiants continuessin mantenint el vincle amb la UAB una vegada hagin acabat els seus estudis".

Marta Cáceres va encetar el debat preguntant si la UAB és sostenible. Anna Florensa, tècnica de Medi Ambient de la UAB, va respondre afirmativament i va mencionar els aspectes on l'Autònoma ha estat innovadora i pionera en matèria de medi ambient. Arnau Queralt (Ciències Ambientals, 1997), enginyer ambiental i emprenedor, va mencionar l'aposta de la UAB en el seu moment com a primera universitat en crear els estudis de Ciències Ambientals, i que es van sentir privilegiats en cursar la carrera, "teniem tots una llum especial, estàvem molt motivats i vam ser visionaris, per això vam haver de fer molta pedagogia i explicar què era això de ser ambientòleg".

A continuació, la periodista va posar sobre la taula si la sostenibilitat, ara que està de moda, ven i és un negoci o no. Georgina Vidal, alumni de CC.Ambienals de la primera promoció, va mostrar com ella viu d'aquest concepte ja que ha creat una empresa de tractament biològic per descontaminar el medi que ja està contaminat. "Jo tinc feina, i molta, bàsicament perquè més del 60% dels nostres sols estan afectats per nitrats, la majoria degut a la indústria" va dir. Tots van arribar a la conclusió que la sostenibilitat ara ja comença a entendre's i a veure's com una necessitat per a viure en un món millor, i no tant com un concepte de màrketing i de moda.

Per acabar la trobada, els assistents van poder gaudir d'un refrigeri amb música a la Torre Vila-Puig, seu del programa Alumni UAB. La música, a càrrec del Quartet de cord Bohemian (de l'Orquestra de la UAB) format per  David Manresa - 1r violí,  Alba Serra - 2n violí, Sebastià Huerta - Viola, Yago Rodríguez - Violoncel, va posar el punt final a la jornada en què es va regalar a tots els participants uns tomàquets de les tomaqueres de la terrassa de l'ICTA, i un ramet d'espígol crescut al campus.

Alumni UAB és el programa institucional que ofereix als titulats continuar mantenint el vincle  i contacte amb la universitat. Destinat a l'exalumnat de la universitat, al personal (PAS i PDI) i oberta a totes les persones interessades, vol ser una trobada per retrobar-se amb la UAB.  Avui dia l'Autònoma, que es definexi com un campus saludable i sostenible, treballa amb més de 70 programes per millorar la salut de la comunitat universitària i assolir una universitat més sostenible i respectuosa amb el medi ambient.

Dins de