Vés al contingut principal

El Mapa Religiós de Catalunya estrena web

27 oct. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Dissenyat pel grup de recerca ISOR per a la difusió divulgativa del Mapa Religiós de Catalunya, sobre les minories religioses a les comarques catalanes. El Mapa recull les dades de la recerca encarregada per la Generalitat a ISOR al llarg de tretze anys, per tal que ara també es puguin consultar en aquest portal.
El Mapa Religiós de Catalunya estrena web
El Grup de Recerca ISOR (Investigacions en Sociologia de la Religió) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha dissenyat un lloc web per a la difusió divulgativa del Mapa Religiós de Catalunya, sobre les minories religioses a les comarques catalanes. El Mapa recull les dades de la recerca encarregada i finançada per la Direcció General d’Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya als investigadors d’ISOR al llarg de tretze anys (2001-2014), per tal que ara també es puguin consultar en aquest portal.

El web inclou xifres, textos, mapes, infografies, audiovisuals i altres materials que expliquen la situació actual de les minories religioses a Catalunya i que ajuden a interpretar aquesta diversitat, cada vegada més evident.

Ofereix informació quantitativa, amb dades específiques sobre cada religió establerta a Catalunya -nombre de llocs de culte, la seva evolució, la presència de cada religió per demarcacions, etc.- i informació qualitativa, recollida a partir d’entrevistes en profunditat a trenta informants clau que aporten la seva visió i percepció sobre l’estat i l’evolució del Mapa Religiós de Catalunya.

El Mapa comptabilitza 8.061 centres de culte arreu del territori català, corresponents a 13 confessions religioses. Segons l’equip investigador, aquestes dades constaten que la implantació de les minories religioses a Catalunya s’ha consolidat i ha crescut de manera considerable, a mesura que han passat els anys. Les religions que han experimentat un creixement més elevat són les esglésies evangèliques, l’islam, les esglésies orientals i el budisme, per aquest ordre.

Tots els recursos que ofereix el portal, elaborats fins a l’any 2014 per sociòlegs especialitzats en diversitat religiosa, han estat treballats des de l’any 2001, moment en què es va iniciar l’estudi per iniciativa Joan Estruch, professor de la UAB i fundador d’ISOR.

La Direcció General d’Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya manté actiu aquest projecte que recull les dades sobre les minories religioses a Catalunya, que ha estat reproduït a altres comunitats autònomes de l’Estat espanyol.

Dins de