Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

El grup de recerca TransMedia Catalonia participa a les cimeres sobre intel·ligència artificial i innovació amb impacte social de l'ONU

06 jul. 2026
Compartir a Bluesky Compartir a LinkedIn Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Del 6 al 8 de juliol, el grup de recerca TransMedia Catalonia de la UAB participa, de la mà de la Xarxa AccessCat, en diverses sessions del World Summit on the Information Society i del congrés AI for Good, que se celebren a Ginebra sota el paraigua de les Nacions Unides.

Fotografia d'Anna Matamala al World Summit on the Information Society (WSIS) del 2024

El World Summit on the Information Society (WSIS) i el congrés AI for Good són dos esdeveniments paral·lels organitzats per les principals agències de l'ONU (com UIT, UNICEF o UNESCO, entre d'altres) amb l'objectiu de garantir una cooperació digital global per construir societats de la informació i el coneixement inclusives, centrades en les persones i orientades al desenvolupament.

Enguany, ambdós esdeveniments se celebren la setmana del 6 de juliol a Ginebra, i el grup TransMedia Catalonia de la UAB hi serà present, de la mà de la Xarxa AccessCat. En total, participarà en quatre sessions que exploren com abordar un futur en què tecnologies emergents (com la IA) posin els humans i les seves necessitats (i diversitats) al centre:

Alhora, el grup de recerca serà present a l’estand de la Xarxa AccessCat per fer transferència de la seva recerca en un aparador internacional amb presència de governs, legisladors i institucions globals.

Dins de