Vés al contingut principal

El Cor i l'Orquestra de la UAB porten el Concert de Primavera a la Facultat de Filosofia i Lletres

01 juny 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El concert es va dur a terme a les 13:30h a l’Auditori de la Facultat i va complir amb totes les mesures de seguretat i aforament recomanades. L'esdeveniment musical va comptar amb peces de diferents èpoques i compositors.

Imatge Concert de Primavera 2021

El passat dimecres 9 de juny l’Orquestra, el Cor i el Cor de Cambra  de la UAB van dur a terme el seu tradicional Concert de Primavera. El concert va tenir lloc a les 13:30h a l’Auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres amb entrada gratuïta. Per motius relacionats amb mesures de seguretat i d’aforament, per assistir-hi va ser necessari omplir prèviament un formulari de reserva d'entrades.

L’esdeveniment va començar amb el concert de l’Orquestra de la UAB, dirigida per Jesús Badia, que va tocar una sèrie de peces entre les quals es troba la suite orquestral “Masques et bergamasques” (del compositor francès Gabriel Fauré). El conjunt interpretà les diferents parts de la suite (Ouberture, Menuet, Gavotte i Pastorale), així com l’obra “Oblivion”, de l’argentí Astor Piazzolla (cèlebre per aparèixer a la banda sonora de la pel·lícula “Enrico IV”).

Seguidament, l’Orquestra va interpretar, conjuntament amb el Cor de la UAB, el moviment coral “Ave Maria”, del compositor romàntic alemany Johannes Brahms. Després d’aquesta rendició es va donar pas al concert del Cor i Cor de Cambra de la UAB, dirigits per Poire Vallvé. Aquesta part va comptar amb diverses peces d’èpoques i estils molt diferents entre les quals podíem distingir des de cançons tradicionals catalanes com “El Rossinyol” a composicions més contemporànies com “A Little Jazz Mass” (del britànic Bob Chilcott). Els cantaires també van pujar a l’escenari adaptacions corals de cançons pop més recents com “When The Party’s Over”, de l’artista Billie Eilish.

Un dels episodis més emotius de tota la trobada musical va tenir lloc amb l'homenatge que el Cor va dedicar al seu director, Poire Vallvé. Aquest tribut es va realitzar amb motiu dels gairebé 20 anys que el conductor, compositor i professor porta al càrrec de l'agrupació i l'Aula de Música (des del curs 2001-2002). El moment, que va ser una sorpresa inesperada per Vallvé, va consistir en una interpretació del cànon coral "Quina Il·lusió Veure't aquí" (compost per ell mateix en 2020), i va despertar els sentiments dels diferents cantants, així com els dels assistents del concert. El director va expressar el seu afecte als joves cantants i els va dedicar unes paraules sobre el pas del temps i el paper de la música en moments durs com els de la pandèmia.

El concert es va seguir per streaming gràcies a l'equip d' UAB Campus Mèdia:

Per obtenir més informació o resoldre qualsevol dubte sobre el concert o els Grups Estables, no dubtis en consultar mitjançant el correu electrònic cultura.enviu@uab.cat.

Dins de