Vés al contingut principal

El conseller Nadal visita la UAB

20 gen. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal, ha visitat aquest matí el campus de Bellaterra de la Universitat Autònoma de Barcelona

El rector Javier Lafuente i el conseller Joaquim Nadal

El conseller de Recerca i Universitats del govern de la Generalitat de Catalunya, Joaquim Nadal, ha visitat aquest matí el campus de Bellaterra de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Després d’una breu presentació dels principals indicadors de la Universitat i dels projectes de futur per part del rector de la UAB, Javier Lafuente, el conseller ha tingut un intercanvi d’impressions a la sala de Juntes del Rectorat amb degans i deganes dels centres docents, que li han traslladat, de primera mà, els principals reptes i les diferents problemàtiques que han d’entomar tant els respectius centres, el conjunt de la UAB com tot el sistema català d’universitats.

El rector, per la seva banda, ha destacat la gran fortalesa que suposa disposar d’un campus com el de la UAB en el que conviuen i intercanvien coneixements persones de diferents disciplines però ha reiterat, també, la necessitat d’un més gran i, sobretot, més just, finançament.

El conseller Nadal ha agraït totes les intervencions, ha explicat que els darrers dos pressupostos de la Generalitat i el que s’està negociant actualment per al 2023 han inclòs increments de finançament de les universitats però que encara s’està lluny del seu objectiu de recuperar els nivells pressupostaris d’abans de la crisi econòmica. I ha anunciat que una de les prioritats del Govern és ajudar les universitats a fer front a la despesa energètica i afavorir el rejoveniment de les plantilles.

Posteriorment, rector i conseller han fet una passejada pel campus que ha inclòs la zona de granges i Hospital Clínic Veterinari, l’Eix nord, l’entorn del PRUAB, el nou Espai SiS i la Torre Vila Puig, on s’ha posat fi a la visita amb una breu trobada amb membres de l’Equip de Govern de la UAB.

Dins de