Vés al contingut principal

El Campus Ítaca acaba amb la presentació de projectes i l'entrega de premis

11 jul. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Cada estiu, alumnes d'ESO fan una estada a la UAB per prendre contacte amb el món universitari a través d'activitats lúdiques i educatives. El Campus Ítaca, que es desenvolupa entre el 27 de juny i el 14 de juliol, arriba enguany a la XIIIa edició i vol incentivar els estudiants a continuar la seva formació.
Campus Ítaca
El 14 de juliol, a les 18 h, tindrà lloc l'acte de cloenda del segon torn del Campus Ítaca, en què els estudiants participants presentaran els resultats dels seus projectes. A més, hi seran lliurats el premi a l'equip més participatiu i el premi del concurs literari Ítaca, a més dels diplomes als alumnes i als instituts participants. El Campus Ítaca, que porta cada any a la universitat alumnes de secundària, arriba enguany a la tretzena edició. Hi participen 388 estudiants que han acabat tercer d'ESO procedents de 77 instituts diferents.

L'acte es desenvoluparà en dos espais: a l'auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres, hi intervindran Margarita Arboix, rectora de la UAB; Carles Escolà, alcalde de Cerdanyola del Vallès; Joaquín Gairín, degà de la Facultat de Ciències de l'Educació; i Jordi Prat, director de la Fundació Autònoma Solidària (FAS). I, a la sala d'actes del Rectorat, hi intervindran Carlos Sánchez, vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura; Tirso Gracia, membre del Consell Social de la UAB; Carme Ruiz, directora de l'Institut de Ciències de l'Educació; i Elsa Espinosa, coordinadora de l'Àrea Socioeducativa de la FAS.

Tretze edicions

El Campus Ítaca un programa socioeducatiu dirigit a nois i noies de 15 anys que, durant el pròxim curs, l'últim de l'etapa obligatòria, hauran d'optar entre accedir al món laboral, cursar un mòdul professional de grau mitjà o bé fer batxillerat. L'objectiu és incentivar-los a continuar la seva formació per ampliar el ventall de possibilitats de futur. A més, el programa fa de la UAB un espai de convivència entre alumnat d'entorns socials diversos. El Campus es ve realitzant des de l'any 2004.

El programa es promou des de la UAB i la FAS és l'encarregada de la seva gestió des del curs passat. Per dur-lo a terme, compta amb la col·laboració de la Facultat de Ciències de l'Educació i amb el suport de Banco Santander, a través de Santander Universidades, i dels ajuntaments que participen en el programa.

Enguany, hi ha hagut dos torns. Les activitats formatives dirigides es duen a terme amb personal docent i investigador vinculat a la UAB de diferents facultats i centres adscrits. El campus inclou tallers, debats, problemes complexes i projectes. Totes les activitats estan basades en l'aprenentatge derivat de l'experiència, tenint en compte el coneixement previ dels participants i afavorint el treball cooperatiu.

Dins de