Vés al contingut principal

Doble màster en economia de la UAB i la Universitat Lingnan de Hong Kong

02 des. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El rector de la UAB, Ferran Sancho, i el president de la Universitat de Lingnan, Leonard K. Cheng, han signat un acord per oferir una titulació doble que combina el Master in Economic Analysis (IDEA) i el Master of Science in International Banking and Finance (MIBF). La docència serà a Hong Kong i a la UAB.
Leonard K. Cheng i Ferran Sancho
Foto: Universitat Lingnan
La UAB i la Universitat Lingnan de Hong Kong han signat un acord per oferir un màster doble que permetrà, en dos anys, titular-se en el Master in Economic Analysis (IDEA) de la UAB i en el Master of Science in International Banking and Finance (MIBF) de la Universitat Lingnan. La docència serà impartida en anglès al campus de la UAB i a Hong Kong. Està previst que es comenci a oferir el curs 2016-2017. L’acord ha estat signat avui, 2 de desembre, a Hong Kong, pel rector de la UAB, Ferran Sancho, i el president de la Universitat de Lingnan, Leonard K. Cheng.

Aquesta doble titulació s’adreça a estudiants interessats en la banca i finances internacionals tot combinant la sòlida formació analítica del Master in Economic Analysis de la Facultat d’Economia i Empresa de la UAB amb la formació especialitzada del MIBF, que forma professionals per a companyies financeres internacionals, amb un èxit especial al mercat de treball de Hong Kong. Les persones que completin aquesta formació, a més d’obtenir tots dos títols (Master in Economic Analysis de la UAB i Master of Science in International Banking and Finance de la Universitat Lingnan), tindran l’oportunitat d’incorporar-se al programa de doctorat en Anàlisi Econòmica (IDEA), que organitza la UAB en col·laboració amb la Barcelona Graduate School of Economics.

El Master in Economic Analysis (IDEA) és un màster en recerca que prepara els estudiants per a carreres acadèmiques i per a ocupacions en el sector privat i en entitats governamentals i no governamentals. Els estudiants adquireixen una base sòlida en economia que posa l'accent en el pensament analític i en mètodes quantitatius i computacionals avançats. El programa inclou un ampli ventall de camps d'especialització per permetre que els estudiants siguin competitius en el mercat laboral global i, alhora, adquireixin els coneixements necessaris per continuar els seus estudis amb un doctorat. Aquest màster ha obtingut la nova distinció International Master's Programme (IMP) atorgada per la Generalitat de Catalunya i la comissió d’avaluació de l’Agència de Qualitat de la Generalitat de Catalunya (AQU) ha recomanat  “l’Acreditació amb Qualitat” d’aquest màster. A més, l’àmbit al qual pertany aquest màster es troba entre les posicions 51 i 100 de la quarta edició del QS World University Rankings by Subject.

El nou doble programa permetrà que els estudiants combinin la formació analítica en economia del màster de la UAB amb la preparació especialitzada del MIBF, que ofereix una formació no només focalitzada en banca i finances sinó també en compatibilitat i regulació i es dirigeix especialment al mercat financer. És un programa que combina coneixement teòric i pràctic i que està orientat tant a l’àmbit local com a l’internacional. Amb aquesta doble titulació, els estudiants, a més d’obtenir ambdós màsters, poden accedir a les eines de suport a l’ocupació laboral d’ambdues institucions.

El programa acadèmic inclou els 120 crèdits ECTS del Màster in Economic Analysis i 30 crèdits del MIBF. Durant el primer any, que es desenvoluparà a la UAB, els estudiants rebran formació en optimització, probabilitat i estadístiques, teoria de joc, microeconomia i macroeconomia, econometria i Matlab. El segon any començarà amb un semestre a Hong Kong on els estudiants seguiran cinc cursos dins de quatre clústers: finances corporatives, internacional, inversió i institucions financeres. Al darrer semestre, de nou a la UAB, els estudiants hauran de realitzar el seu treball de fi de màster i seguir formació sobre finances empíriques i emes de mercat, diners i banca, macroeconometria, xarxes, economia pública aplicada i economia experimental.

A més, els estudiants podran combinar la seva formació al doble màster amb l’aprenentatge de llengües estrangeres durant les vacances d’estiu i d’hivern a través del Servei de Llengües de la UAB.

Podran optar a aquesta doble titulació tots els estudiants del màster IDEA, tant els que ja hagin començat el màster com els que s’incorporin el proper curs.

Sobre la Universitat Lingnan

La Universitat Lingnan és la universitat pública d’arts liberals de Hong Kong. És una universitat de docència, recerca i transferència de coneixement que potencia la projecció internacional de la seva activitat tot prioritzant el domini de la llengua anglesa -a més del xinès- a la seva formació. Forbes l'ha situat recentment com una de les 10 millors universitats d'Àsia en arts liberals. I, a l'Academic Ranking of World Universities (rànquing de Shanghai), es troba entre les 151 i 200 millors universitats del món en l'àmbit d'economia i negocis.

Dins de