Vés al contingut principal

Creixen Terrassa guanya la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives

21 feb. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L’equip de CreixenTerrassa ha guanyat la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat a la UAB davant dels equips de 23 centres de secundària i instituts del Vallès Occidental i Oriental i de Barcelona. Aquest equip representarà l'Autònoma a la gran final, que es farà al març, a València. L’equip finalista ha estat l’institut Vilanova del Vallès (d'aquesta població) i la millor oradora ha estat Paula Escribano, de l’institut Jaume Cabré (Terrassa).

FinalistesLligaDebatSecundaria2023
Finalistes, professorat i jurat de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat.

L’equip del centre educatiu Creixen (Terrassa, Vallès Occidental) es va enfrontar el divendres passat, 17 de febrer, al migdia, davant l’altre equip finalista, l’institut Vilanova del Vallès. Tots dos equips van arribar a la final després d’intensos debats diaris, des del dilluns 13 de febrer fins al divendres, a la Sala Teatre de la UAB.

En total, a la UAB, hi han participat més de 100 estudiants de 24 centres de secundària i instituts del Vallès Occidental, el Vallès Oriental i Barcelona. El tema objecte de debat enguany ha girat al voltant de la pregunta «cal regular les xarxes socials per combatre la desinformació?».

L’equip guanyador de Creixen ha estat format per les estudiants de quart curs d'ESO, Eva Escaño, Carla Borrego, Sara Cabezas, Laura López i Martina Teres. Totes elles representaran la UAB a la final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives, que tindrà lloc a la Universitat de València, del 22 al 24 de març, i que enfrontarà els 15 equips classificats a les fases locals prèvies de cadascuna de les universitats de la Xarxa Vives. El premi d’aquesta fase local consisteix en la participació en aquesta fase final amb les despeses de viatge i allotjament de tots els membres de l’equip titular cobertes.

L’equip finalista de la competició que s’ha fet a la UAB, l’institut Vilanova del Vallès (Vilanova del Vallès, Vallès Oriental), ha estat format per Noemí Martínez, Jesús Dueñas, Clàudia González, Laia Carol i Elena Salvador.

La distinció a la millor oradora se l’ha endut l’alumna de quart curs d'ESO de l’institut Jaume Cabré (de Terrassa) Paula Escribano Massas.

Les lligues de debat volen promoure els valors d’una societat crítica a través de la dialèctica, sobretot entre els més joves. L’objectiu de la Xarxa Vives és fomentar les competències transversals dels estudiants mitjançant l’ús de la paraula. Any rere any continua consolidant-se com una activitat educativa i així ho ha demostrat la fase de preinscripció de la Xarxa Vives, amb més de 250 equips de diferents instituts de Catalunya, València, les Illes Balears i Andorra.

I ara, la Lliga de Debat Universitària

La UAB acull aquesta setmana la Lliga de Debat Universitària, entre el 20 i el 23 de febrer. En aquest cas, el tema que han de debatre els estudiants universitaris serà el següent: és sostenible el turisme?

Les jornades de debat seran de les 9.30 a les 15.00 h a la Sala Teatre de la UAB, que romandrà oberta per a qualsevol persona interessada a assistir-hi. L’equip guanyador representarà la UAB a la final, a València, amb tots els equips guanyadors de les fases locals de cadascuna de les universitats de la Xarxa Vives.

La UAB va ser la universitat amfitriona de la Lliga de Debat de la Xarxa Vives l’any passat. La Xarxa Vives escull cada any una universitat diferent que acull els debats finals, tant de la competició de secundària i batxillerat com de la universitària.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Educació de qualitat