Chiara Bottici, primera professora distingida Serra Húnter que s’incorpora a la UAB
Amb la seva incorporació al Departament de Filosofia, Chiara Bottici ha esdevingut la primera professora distingida Serra Húnter que s’integra a la UAB.
El Pla Serra Húnter de la Generalitat ofereix aquests contractes a les universitats. Van destinats a cobrir necessitats docents, investigadores, de transferència i de lideratge d’alt nivell. Tenen una durada de cinc anys i, després d’aquest període, la persona pot optar a un contracte com a catedràtica Serra Húnter.
Bottici és filòsofa i teòrica crítica. Entre 2010 i 2026 ha estat professora de filosofia a The New School a Nova York, on també va dirigir el Gender and Sexualities Studies Institute (GSSI), del qual va ser cofundadora. És autora de dotze llibres, entre els quals es poden trobar Imaginal Politics: Images beyond Imagination and The Imaginary (Columbia University Press, 2014), A Philosophy of Political Myth (Cambridge University Press, 2007), Anarchafemminism (Bloomsbury, 2021) i A Feminist Mythology (Bloomsbury, 2021). És també coautora d’Imagining Europe: Myth, Memory, Identity (Cambridge University Press, 2013) i The Myth of the Clash of Civilizations (Routledge, 2010) amb Benoit Challand. A més, ha estat coeditora de The Politics of Imagination (Routledge, 2011), i Feminism, Capitalism and Critique (Palgrave, 2017).
Entre d’altres, ha contribuït a les revistes Journal of Political Philosophy, European Journal of Social Theory, European Journal of Political Theory, Philosophy and Social Criticism, Constellations: An International Journal of Critical and Democratic Theory i Globalizations.
El seu treball ha estat traduït a una dotzena de llengües. Al 2023 va rebre el New School Outstanding Achievements in Social Justice Teaching Award. També va rebre 32 premis per ser coautora del llibret de Menstrual Rosary (2021) i al 2018 the Mellon Foundation li va concedir el Civic Liberal Art Grant.
La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible
Educació de qualitat