Vés al contingut principal

Amin Sheikh presenta el llibre 'Life is Life. I am because of you' a la UAB

12 maig 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Amin Sheikh presenta el llibre autobiogràfic Life is Life. I am because of you el 15 de maig, a la Facultat de Ciències de la Comunicació. Amb els beneficis obtinguts, finança el Bombay to Barcelona Library Café, una cafeteria i llibreria adreçada a nens que viuen al carrer.
Amin Sheikh
El 17 de maig, a les 10,30 h, la sala de graus de la Facultat de Ciències de la Comunicació acollirà un acte de presentació del llibre Life is Life. I am because of you, obra autobiogràfica d'Amin Sheikh on relata una dura infància com a nen sense llar que vivia a les estacions de tren de Bombai, l'acollida posterior a un orfenat i la consolidació d'un projecte solidari: amb els beneficis obtinguts per aquesta obra, Sheikh finança el Bombay to Barcelona Library Café, una cafeteria i llibreria que ha obert recentment en aquesta ciutat india i que s'adreça especialment a nens que, com li va passar a ell mateix, pateixen situacions d'exclusió social a la capital de Maharashtra. L'acte, titulat "How an Indian Street Kid Chased an Impossible Dream", està organitzat pel Gabinet de Comunicació i Educació de la UAB.

La història de Sheikh és la d'un lluitador incansable que des de ben petit va haver d'enfrontar-se a tot tipus d'adversitats. D'igual manera que milions de nens a l'Índia, va passar la seva infància sense llar. Amb cinc anys, va fugir del barri de barraques on vivia ja que, tant a casa seva com a la casa de te on treballava, rebia pallisses i humiliacions del seu padrastre i del seu superior. Va viure tres anys al carrer i, per alimentar-se, pidolava diners, menjava sobres, robava i ajudava a carregar maletes. Durant aquests anys, segons explica a diverses entrevistes, el van pegar, drogar i esclavitzar, i van abusar sexualment d'ell.

Sheikh explica que, al llarg de la seva vida, s'ha trobat també amb gent bona. Destaca dues persones que van marcar positivament la seva trajectòria. La primera, la germana Seraphine, que el va treure del carrer el 1988 i el va portar a l'orfenat jesuïta de Snehasadan, que significa casa de l'amor. El segon, un artista anomenat Eustace Fernandes, per a qui treballava de xofer i que li va ensenyar a conduir un taxi, el treball que exerciria posteriorment. Fernandes el va portar amb ell a Barcelona, on els amics que va conèixer el van convèncer perquè escrigués el llibre.

El relat de Sheikh, doncs, és el d'una persona que sempre ha hagut de bregar però, alhora, ha mantingut l'esperança de contribuir a fer del món un lloc millor. "If I can, you can", és el seu lema; i, a través dels beneficis obtinguts per la venda del llibre, està finançant Bombay to Barcelona Library Café. El nom del local ret homenatge a la xarxa d'amics catalans que va conèixer a través del servei de taxi que va realitzar a la ciutat comtal. Actualment, durant els mesos que no està viatjant arreu del món, es dedica a ensenyar als estrangers "l'autèntic Bombai", el que no surt a les guies turístiques.

Dins de