Vés al contingut principal

Aliança internacional per impulsar la recerca d’excel·lència en agrigenòmica

12 set. 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El CRAG estreny la seva relació amb el Centre John Innes (JIC) i l’Institut Max Planck de Recerca en Millora Vegetal (MPIPZ) arran la signatura recent d’un acord de col·laboració. L’aliança enfortirà les sinergies entre els tres centres i contribuirà a la formació de la nova generació de científics en biologia vegetal.
Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG)
Aquest estiu, tres centres de recerca europeus, punters en recerca en biologia vegetal i agrigenòmica, han signat un acord que enfortirà la seva relació a nivell científic i institucional, promovent la visió de l’Àrea Europea de Recerca. Així neix una aliança entre el Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG), del qual la UAB en forma part, el Centre John Innes (JIC) de Norwich (Regne Unit) i l’Institut Max Planck de Recerca en Millora Vegetal (MPIPZ) de Colònia (Alemanya).

La recerca científica és, avui en dia, una activitat col·lectiva i internacional. La majoria de les publicacions científiques les signen autors que investiguen en països distants, i el personal investigador té una elevada mobilitat internacional. En aquest context, les interaccions entre el personal investigador del CRAG, del JIC i del MPIPZ han sovintejat en els últims anys. Ara, les direccions d’aquests centres de recerca de prestigi internacional han volgut reforçar aquesta afinitat amb una aliança que explotarà les seves sinèrgies en recerca i que promourà l’aprenentatge mutu en temes de política científica i qüestions administratives.

Amb la mirada al futur: oportunitats per als investigadors joves

El CRAG, el JIC i el MPIPZ reconeixen la importància dels investigadors que es troben en la fase inicial de la seva carrera per a desenvolupar les xarxes científiques de l’Àrea Europea de Recerca. Per aquest motiu, la nova aliança es centrarà primer en permetre que els estudiants de doctorat i els investigadors post-doctorals treballin conjuntament, comparteixin experiències i es moguin entre els tres centres.

Gràcies a aquest acord, la investigadora post-doctoral del CRAG Inmaculada Ferriol s’ha traslladat a Norwich aquesta setmana per a iniciar una estada de sis mesos al JIC, a on seguirà la seva recerca sobre un virus potencialment devastador pel cogombre al laboratori del professor George Lomonossoff.

L’acord entre els tres centres també contempla un congrés biennal de joves investigadors del CRAG, el JIC i el MPIPZ per a què comparteixin les seves recerques científiques i creïn xarxa. La primera d’aquestes reunions trilaterals tindrà lloc a Catalunya a la tardor del 2019.

En relació a aquest acord, el director del CRAG, José Luis Riechmann, ha declarat “Estem molt il·lusionats amb aquesta iniciativa que millorarà la formació i les oportunitats de crear xarxa dels joves investigadors en biologia vegetal, i que incrementarà les col·laboracions científiques entre el JIC, el MPIPZ i el CRAG. Donada la importància de la recerca en plantes per a fer front als reptes socials de les properes dècades, Europa ha de seguir estant a l’avantguarda d’aquesta disciplina, i esperem que aquesta iniciativa hi contribuirà significativament”.

El director del JIC, Dale Sanders, explica que “l’èxit del Centre John Innes es deu en gran part al seu personal internacional, a les seves col·laboracions internacionals i a la seva visió internacional. Seguim compromesos a formar part d’una Àrea Europea de Recerca oberta i exitosa. Per aquest motiu estic encantat d’aquesta unió amb dos dels nostres col·legues més forts a Europa”.

El professor Miltos Tsiantis, director gerent del MPIZP, afegeix “ens complau haver forjat una aliança amb dos Centres de recerca d’excel·lència europeus, el CRAG i el JIC, i esperem amb interès les noves interaccions”.

Dins de