Sala de premsa Premsa i mitjans

El Regne Unit posa fi a l'Erasmus a partir del curs 2022-23

bandera del regne unit dins de la bandera europea trencada

Els estudiants de la Unió Europea no podran marxar d’intercanvi al Regne Unit a través del programa de mobilitat Erasmus.

14/01/2021

El recent acord del Brexit anuncia la retirada del país britànic en el nou programa Erasmus+ previst per al període 2021-2027. La decisió posa fi a anys de cooperació, tot i que seguirà en funcionament fins a la renovació del nou pla de mobilitat. D’aquesta manera, les estades d’intercanvi continuaran vigents dins el Reglament actual fins que es compleixin tots els terminis.

Les condicions per a l’oferta de places continuen en vigor, igual que els ajuts econòmics, els quals destinen 300 euros per part de la beca UE per mes d’estada real, i els 200 euros de beca addicional per mes que el Ministeri d’Educació i Formació Professional dota als estudiants d’entorns desfavorits.

La sortida del Regne Unit de la UE també provoca l’eliminació dels acords fronterers en el marc de l’Espai Schengen i la conseqüent limitació de mobilitat entre països. A partir de gener de 2021 serà necessari un visat per a estades iguals o superiors a 6 mesos. Les condicions estan detallades a la web oficial del Govern Britànic.

L’assegurança mèdica europea segueix vigent, però per a estades anuals s’ha de pagar l’immigration health surcharge, juntament amb el visat. Per qüestions relatives a les assegurances és preferible contactar amb la universitat de destí, ja que hi poden haver particularitats depenent del territori britànic en què es produeixi l’estada.