Sala de premsa Premsa i mitjans

El rector agraeix "l'esforç titànic" de la comunitat universitària

Claustre

Per primer cop, el Claustre de la UAB s'ha reunit telemàticament en una sessió que, a més, ha estat retransmesa per streaming. Javier Lafuente, en el seu primer Claustre com a rector, ha explicat el pla d'accions per al 2021.

22/12/2020

El rector de la UAB, Javier Lafuente, va descriure el pla d'accions que l'equip de govern, en coordinació amb la gerència, ha previst de cara a l'any 2021 en una sessió extraordinària del Claustre que va tenir lloc el 22 de desembre i en què va agrair "l'esforç titànic" que ha realitzat enguany la comunitat universitària per respondre a la pandèmia de COVID-19. Aquesta va ser la primera reunió del Claustre de la UAB organitzada telemàticament i retransmesa en directe per streaming.

Lafuente va destacar la tasca realitzada per tots els sectors de la institució -estudiants, personal administratiu i personal docent- durant la pandèmia, en què s'ha aconseguit donar "el mateix servei de qualitat en l'entorn no presencial". Segons va afirmar, "gràcies a tota la comunitat, hem fet que la UAB continuï sent una referència". De cara als propers mesos, segons va informar, la Secretaria d'Universitats i Recerca de la Generalitat ha arribat a un acord amb Salut per "introduir la docència universitària en les diferents fases de desescalada", i va expressar el compromís de l'equip de govern amb la defensa de la presencialitat de l'activitat universitària. La Universitat, a més, està treballant en la campanya "Cuidem-nos a la UAB" per gestionar la reincorporació de la comunitat a les aules i els diferents serveis.

Pel que fa a la situació econòmica de la UAB, el rector va explicar que, gràcies als 3,8 milions d'euros aportats pels fons COVID, la UAB preveu tancar l'any 2020 amb 600.000 euros de dèficit però aquesta xifra depèn també de les despeses pendents d'executar. Va incidir un cop més en el "subfinançament" que pateix la UAB des de fa anys i va destacar especialment com afecta aquesta situació a les infraestructures tecnològiques. En particular, va anunciar un pla d'actuació urgent en l'àmbit de les TIC. I, de cara al 2021, va explicar que el secretari d'Universitats i Recerca de la Generalitat ha informat a la UAB de que podrà disposar de fons addicionals, encara sense concretar. Lafuente va anunciar també al Claustre que, entre altres novetats de cara a l'any vinent, s'ha firmat el calendari laboral per al PAS, que incorpora el restabliment de la jornada de 35 hores setmanals.

El rector va presentar seguidament el pla d'accions per al 2021 després de manifestar que vol que sigui una forma de "compromís o contracte amb la comunitat universitària". I va explicar també que, durant el segon semestre d'aquest curs, s'iniciarà "el procés electoral per triar els representants de tots els col·lectius de l'Autònoma (estudiants, PAS i PDI)" per renovar el Claustre.

Més informació: Pla d'acció de l'equip de govern. Objectius estratègics per a l'any 2021

Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS

• Educació de qualitat
  • Ciutats i comunitats sostenibles